Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI E-Firestorm Flux ESC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI E-Firestorm Flux ESC

    Hei,

    Jeg prøvde min HPI E-Firestorm flux for første gang. Satte meg ned med manuael mens jeg ladet opp ett batteri.
    Leste nøye trinnene som var relevante for meg.

    Tiden er kommet, batteriet er ladet "nok" for oppsett av ESC og en liten test av hva bilen har å by på.

    Følger manualen til punkt og prikke.

    Sender på, holder inne fulle gass, kobler til LiPo og lytter til signalene, så er det full revers, og så skal man slippe gassen.
    De tre punktene er satt opp. Eller er de det? Dette var noe jævla knot, for den ville aldri gi meg de riktige lyssignalene.

    Men greit nok, jeg prøver bilen. Forover så er den ikke i nærheten av å ha hjulspinn eller forhjulsløft. Den bare lunter av gårde.
    Bakover derimot, da skyter den fart og har ikke feste for fem flate øre.

    Alt av utstyr er enig i at forover er forover og høyre er høyre osv.

    Noen som har noen tips?

    -Thelle-
    Tamiya entusiast!
    TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

  • #2
    bytt om to va motorkablane og kalibrer pånytt..
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Har prøvd det også, men da får jeg ikke kalibrere :/

      -Thelle-
      Tamiya entusiast!
      TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

      Comment


      • #4
        hm..reverser throttle kanalen på radio og kalibrer på nytt?
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment


        • #5
          Done, virker fortsatt ikke som det skal :/
          Tamiya entusiast!
          TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

          Comment


          • #6
            Prøvde alt dette i går, men får gjøre noen nye forsøk i dag.

            -Thelle-

            Edit:

            Har fått dette til nå. Vet faktisk ikke hvorfor dette ikke gikk i går, så jeg er egentlig bare ett stort ?
            Jeg så i går at de som har bygget bilen hadde satt A og C på motor/ESC på feil plass. Tydeligvis av en grunn, men det fungerte like forbaska dårlig. Byttet om dette og forsøkte å reversere kanalen. Det gikk like crap. Fikkla litt i dag, prøvde igrunn det meste. Satte motor A på ESC C og vise versa. Reverserte kanalen, og vips så gikk oppsett av throttle points mye lettere og alt fungerte NÅ som det skal.

            Håper jeg bare ikke har tulla med LiPo cut-off'n. For jeg har jo trykka ganske mye rundt. hehe

            Nå virker den som den skal hvertfall.

            -Thelle-
            Last edited by Thelle; 8 September 2012, 12:19.
            Tamiya entusiast!
            TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

            Comment


            • #7
              HPI E-Firestorm Flux ESC

              Min var også byttet om på reverse, slik at knappene på sender ble justert på. Nå var bilen satt opp fra butikken, og allikevel feil. ESC setup er noe knott, men papirene sier 3 steg, først full gass, deretter brems, så nøytral.
              HPI E-Firestorm 10T Flux m/Lipo 2S1P 30C 3500mAh

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X