Av børsteløse 540-motorer fra kjente merker, så koster det meste rundt 80-100 USD. Men samtidig får man ting som tilsynelatende er ganske så likt for rundt 30-40 USD fra Asia. Jeg har selv kjørt Novak Balllistic og Tekin Redline. I sommer kjøpte jeg en Turnigy-motor til en reserve-bil (2WD buggy). Jeg kan ikke si jeg merker særlig stor forskjell fra de andre motorene jeg har! Kan noen si noe om hva den praktiske forskjellen er? Bedre bygge-kvalitet og lagere kanskje. Men er det verdt tre ganger prisen?
Så lenge jeg ikke trenger tenke på pålitelighet under konkurranser, er det noe stort poeng å kjøpe disse "dyre" motorene? Eller kan jeg like gjerne kjøpe tre motorer fra Asia, og bytte etter hvert som de ryker? Jeg tipper at de tre uansett holder lengre, totalt sett. Er det ellers andre forskjeller hva angår ytelse, som jeg ikke merker på offroad? Ville kanskje forskjellen vært mere merkbar på touring?
Jeg har hørt mange komme med utsagn som "Orion er best", eller "Jeg kjøper kun LRP". Men dette sier meg ikke så mye, annet enn at disse personnene tror på et gitt merke. Gode råd mottas med stor takk!
/Mons
Så lenge jeg ikke trenger tenke på pålitelighet under konkurranser, er det noe stort poeng å kjøpe disse "dyre" motorene? Eller kan jeg like gjerne kjøpe tre motorer fra Asia, og bytte etter hvert som de ryker? Jeg tipper at de tre uansett holder lengre, totalt sett. Er det ellers andre forskjeller hva angår ytelse, som jeg ikke merker på offroad? Ville kanskje forskjellen vært mere merkbar på touring?
Jeg har hørt mange komme med utsagn som "Orion er best", eller "Jeg kjøper kun LRP". Men dette sier meg ikke så mye, annet enn at disse personnene tror på et gitt merke. Gode råd mottas med stor takk!
/Mons
Comment