Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas Slash 4x4 VXL - Brent ESC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas Slash 4x4 VXL - Brent ESC

    Hei.

    Har seg slikt at jeg kjøpte en Traxxas Slash VLX 4x4(brukt) her om dagen.
    I dag brente jeg ESC'en.
    Testet komponentene mot en annen bil av same type, så da vet jeg i hvertfall at det "kun" er esc'en som har ryki.

    Har vel ikke stort annet alternativ enn å kjøpe meg en ny ESC, og da lurer jeg på følgende:

    Samme ESC som jeg brant ny koster jo ca 1500 fra norske butikker.
    Ser i litt forskjellige forum rundt om kring at det finnes litt av hvert av alternativer.
    F.eks Mamba?

    Hva vil lønne seg for meg i det lange løp?
    Kjøpte f.eks en Mamba som jeg kan bruke på andre duppeditter senere, og som jeg forstod har ganske mye mer kapasitet og i tillegg er vanntett som VLX'en.

    Burde jeg kjøpe en kombo av ny ESC og motor, eller beholde motoren og bare kjøpe ny ESC?

    Noen forslag om kombinasjoner?
    Har forresten 2 stk 8400mah 3S batterier på vei, hva får jeg best utbytte av disse på...?

    Enkelt spørsmål ble visst lang post.

    Takk på forhånd!

    Kristoffer
    Last edited by kristoffervt; 25 May 2013, 15:48.

  • #2
    her er et billig og bra alternativ:http://www.rcecho.com/HOBBYWING-EZRU...ler-SL564.html programmeringskort:http://www.rcecho.com/HOBBYWING-RC-M...ogram-Box.html
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Originally posted by carish View Post
      Takk for kjapt svar, Carish!

      Det så ut som et godt alternativ, og prisen var heller ikke avskrekkende!

      Ville du fortsatt med samme motor som står som standard på bilen nå, eller hoppet over på en annen?
      Billigste løsning blir vel å fortsette, men er vel ikke akkurat en billig hobby...

      Kristoffer

      Comment


      • #4
        Ville berre brukt den motoren, e heilt grei den..
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment


        • #5
          Har endelig fått satt opp ESC, og det fungerte veldig bra!

          Så ser det ut til at motoren har ryki

          Oppfører seg på samme måte som denne: http://www.youtube.com/watch?feature...=rMjK2cLxOpU#!

          Lest noe om at det kan være magneten som har løsnet inni, men å f.eks lime denne fast er vel en dum og kortsiktig løsning.

          Til spørsmålet:

          Motorforslag?

          Kristoffer

          Comment


          • #6
            Videreutvikling:
            Skrudde opp motoren, limte fast magneten.
            Fyrte opp, testet kun motoren - den fungerte like dårlig som sist.

            I tillegg begynte den hvite kabelen å smelte i koblingspunktet.

            Batteriledningen har begynte å bli veldig varm, det samme med kablene fra esc til motor.

            Comment


            • #7
              Høres ut som den motoren er gåen dessverre..
              Hobbyking og f.eks rcMart har masse bra motorer til en billig pris, mulig carish har ett forslag som passer bra i Slashen din.

              Selv kjører jeg Tenshock motor og Hobbywing ESC i min. Den går skikkelig bra, med godt bunndrag (moment) pga at motoren er 4-polet.
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • #8
                denne motoren funka bra,men sjølsagt out of stock..http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...er_11_5T_.html
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #9
                  Hva med en sånn en carish?
                  Turnigy TrackStar 6.5T Sensored Brushless Motor 5485KV


                  Vi bruker denne versjonen i 10.5T i El-touring og de går virkelig bra.
                  Så om han velger en 6.5T så burde vel moment etc være riktig sånn ca for en Slash?
                  Eventuelt gå for en 7.5T kanskje..
                  5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                  Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                  Comment


                  • #10
                    den ville nok funke bra den og,litt åpnere i designen..men en bra motor ja,har den i en turn eg ikkje huska no eg og..
                    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                    Comment


                    • #11
                      kanskje for høg kv? org motor e vel 3500kv,so denne kanskje?http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...or_3730KV.html
                      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                      Comment


                      • #12
                        Ja, muligens.. Den 10.5T er den vi bruker i 1/10 touringbilene våre, tenkte det ville bli bedre med noe lavere Turn til en slash som er tyngre
                        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                        Comment


                        • #13
                          hm..e vel beire med høgare turn i tung bil? lavere turn blir jo en raskere motor med mindre moment...kan bli varmt med 6.5 turn..
                          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                          Comment


                          • #14
                            Sitter en 4.5T i min Slash og den går som ett uvær
                            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                            Comment


                            • #15
                              det vil eg tru,men blir ikkje varm då? eg har en 3900kv,ca 10.5t i min,går som et uveir den og,igrunn ukontrollerbar på 3s...går jo ca 100 org med 10.5t motor desse bilane...
                              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X