Announcement

Collapse
No announcement yet.

Novak Brushless Crawler problem.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Novak Brushless Crawler problem.

    Heisann !

    Fikk dette av en kamerat som bare hadde det liggende å slenge, problemet er når jeg gasser så står motoren bare å "hakker"...
    Motoren går fint rundt når en dreier den for hånd, har også hatt den ifrahverandre å det ser strøkent ut.


    Noen som har hatt samme prob? Evt vet løsninger ? Er ESC gåen ? Må den bare programeres riktig ? I tilfellet programeringsfeil; Hvordan ?


    Mvh
    Erik
    Attached Files
    .

  • #2
    Er det en åpenbar løsning på prob, eller er det ingen som vet ? ....
    .

    Comment


    • #3
      du har kobla motorkablane rett? a til a osv..?
      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

      Comment


      • #4
        Skal være riktig ja.
        .

        Comment


        • #5
          hm..har du kalibrert esc opp mot radio?
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            Jeg har satt strøm på og prøvd. That's it.. Hvordan kalibrere dette ?
            .

            Comment


            • #7
              punkt 4 her:http://teamnovak.com/file_download/1...at2S_Instr.pdf
              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

              Comment


              • #8
                Fulgte instruksene, men det hjalp ikke så mye, det piper og motoren beveger seg ikke noe særlig mer enn noen mm framover/bakover. Koblingen mellom batt og ESC ble også veldig varm. (Tamiyaplugg)
                .

                Comment


                • #9
                  hm...kan nok hende det e etkvart som e gale då ja...har du en annen motor eller esc å prøve med?
                  Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                  Comment


                  • #10
                    Nei jeg har ikke det, å har aldri vært borti børsteløst heller, så det begrenser seg litt med erfaring å annet utstyr å prøve med.
                    .

                    Comment


                    • #11
                      blei motor eller esc varm? lukt av esc?
                      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                      Comment


                      • #12
                        Nope.. Var nok litt kjapp til å uttale meg, kan ha vært fra ladinga rett før.. :P
                        .

                        Comment


                        • #13
                          Er det en sensormotor? I så fall kan du jo skifte sensorkabel å se om det hjelper. Det en 'datakabel' som går fra ESC til motor som regel i bak-klokka på motoren.
                          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                          Comment


                          • #14
                            er sensor ja,men den skal vel gå uten sensorkabelen og? då som sensorlaus?
                            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                            Comment


                            • #15
                              Mulig ja, men ettersom den bare står å 'kogger' så kunne jo vært greit å få eliminert den årsaken evt.
                              Men det er viktig å sette opp Novak-systemene riktig sånn som du foreslo.
                              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X