Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noe rart med esc min

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noe rart med esc min

    trenger noe info/tips her.

    har en esc som tåler 2s lipo.
    når jeg bruker 7,2v nimh så funker alt helt fint, men når jeg plugger inn lipo så mister jeg revers.


    noen som har noen ide om hvorfor?
    IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
    Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

  • #2
    Kanskje ESC-en ikke regulerer spenninga som går videre til mottakeren (les: mangler en BEC) slik at mottakeren får høyere spenning enn den tåler?

    Comment


    • #3
      Har du satt ESC i LiPo-mode da?
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #4
        har lest i brukermanualen og ser ikke noe om lipo mode der.

        får bruke nimh, er ikke noen konkuranse bil akkurat.
        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

        Comment


        • #5
          Det hadde vært greit om du la til litt mer info om hva slags bil/ ESC det er også.
          Samme om det er en ESC du har kjøpt utenom.

          Da er det større sjans at noen kjenner igjen problemet på den modellen/ type ESC osv

          Så, hva slags bil/ ESC er det da?
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • #6
            esc er den som kommer med ansmann dna buggyen.
            kjøpte den løst av en kompis for ett par hundre og sitter i en annen bil nå.

            aner ikke navnet på den esc`en.
            IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
            Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

            Comment


            • #7
              Her har du noe info , mulig du kjenner igjen ESCen her


              Ellers så har du manualer til noen her: Ansmann ESC Manuals

              Var ikke all verden om dette, og linken på Ansmann sin side virker jo ikke.
              Virker ikke at de tar sine kunder noe høytidelig når man ikke kan Google 'Ansmann esc manual' og ikke finner noe...
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X