Announcement

Collapse
No announcement yet.

bytta motor, nå går den baklengs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bytta motor, nå går den baklengs

    Hei bytta som sagt motori bilen min og nå er styringa motsatt og når jeg skal kjøre fremover går den bakover, og dwn går mye bedre bakover en framover dette er første gangen jeghar bygd bil så håper på hjelp.

  • #2
    Bytt på ledningene til motor, om det er børsteløs så bytter du bare på to av de.
    living in the fast lane

    Comment


    • #3
      Takker det funka men har du noen anelse hva som kan vere kalt med styringa? Servon beveger seg fint men ikke hjula, alle stag ser ut til og være hele...

      Comment


      • #4
        Originally posted by joachim s hamar View Post
        Takker det funka men har du noen anelse hva som kan vere kalt med styringa? Servon beveger seg fint men ikke hjula, alle stag ser ut til og være hele...
        Du sier at servoen beveger seg?
        Og alle stag er i orden? Det kan det ikke være, så utifra det du forteller:

        Mener du at du ser at servoen og servohornet virker?
        Om du kun hører servoen og at servohornet ikke beveger seg så har du nok strippet enten hornet eller servoen din.

        Hvis dette er i orden så må du sjekke videre, alle stag hele veien fra servo til hjul til du finner feilen. Den er der ett sted hehe
        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

        Comment


        • #5
          Altså staget fra servoen beveger seg så langt den skal fram og tilbake men skjer veldig lite på hjula når den står på bakken og alle staga er fine?

          Comment


          • #6
            OK, så hjula svinger når du har bilen oppe fra bakken og holder den altså?

            Om du tar å holder igjen på servohornet (staget på servoen) og prøver å styre, er det motstand der da? Dvs at du kjenner at servoen jobber med å svinge når du prøver å holde den igjen?

            Uten å slenge inn for mange muligheter så kan det hende at du har mistet noen tenner på servoen og at det virker noenlunde helt til du setter ned bilen.. Du kunne jo tatt opp en liten video-snutt og laste opp på YouTube (du har sikkert en konto) og poste videoen her. Da er det lettere å se hva du mener.


            Forresten: Hva slags bil er det?
            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

            Comment


            • #7
              Skal se imårra er en hsp brontosaurus som jeg har satt ståldrev i og ny motor og esc eller hva d heter

              Comment


              • #8
                kan hende styreservo er så lite sterk at den ikke klarer å flytte hjula noe særlig også...
                Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                - NiceShot.no

                Comment


                • #9
                  Siden han har byttet esc, så kanskje han ikke har nok strøm til servo hvis bec ikke er innebygd eller koblet ordentlig til?
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #10
                    Okai vet jeg har for lite batteri vertfall i tillegg kuyter den kanskje d er problemet?

                    Comment


                    • #11
                      Vet jeg har for lite batteti da dwn kutter. Kanskje det er problemet

                      Comment


                      • #12
                        Ah ja, det kan nok hende ja. Trodde du ikke hadde forandret noe annet enn motor og at ESC var den samme, my bad..
                        Da vil det være greit å se til at batteri, ESC osv holder mål først.
                        Da vil sannsynlig ting virke som det skal
                        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X