Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lurt ved kjøp av bruktbil! :-( Trenger hjelp med valg av ESC?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lurt ved kjøp av bruktbil! :-( Trenger hjelp med valg av ESC?

    Har kjøpt en brukt bil der (den unge) selgeren informerte om att kabelene mellom mottakere og esc måtte loddes fast på esc. Og att det var den eneste feilen på bilen.
    Men når pakken kom så visere det seg att noen allerede har prøvd lodde, men mislykkets. Og det ser ut som det har vært kortslutning og brent rundt kablene bak kondensatorene.
    Isolasjon på en kondensator og på kabelene til strømbrytere er smeltet. Og loddepunktene ser ut som dem er loddet sammen.
    Kort sagt. Det er ikke bare og lodde fast kablene og kjøre, som selgeren skrev.
    ESC i bilen er denne http://item.mobileweb.ebay.com/viewi...d=261125723675

    Nå til spørsmålet - Hvilken esc kan erstatte denne originale?
    Selgeren mener jeg kan kjøpe en billig ny esc som denne - http://www.hobbyking.com/mobile/view...uct=37948.html
    Denne koster under en tredjedel av hva den original esc går for!
    Det må vel bety att det er noen vesentlige forskjeller??
    Hvilke esc kan sammenlignes med den originale i kvalitet og funksjon?
    Bilen er en Kyosho dbx ve med Orion Vortex10 motor. Og det er vel den originale som selger i combo sammen med den originale Orion Experience 2pro esc.
    Jeg er takksam for all hjelp jeg kan få for og få løst dette sånn att det blir mest mulig rettferdig.

    Mvh Gunnar.
    Last edited by Axa; 16 September 2013, 08:34.

  • #2
    Bild på esc'n i bilen
    Attached Files

    Comment


    • #3
      her bør vel helt klart selger skaffe deg en regulator som funker... eller ta bilen i retur.
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

      Comment


      • #4
        Ja. Selgeren har som sagt selv foreslått den som jeg lenket til. Han har sjekket med hobbyking att den funker med motoren i bilen. Men med den store prisforskjelle kan den vel umuligens være likeverdig?

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X