Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbywing Ezrun 60A-SL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hobbywing Ezrun 60A-SL

    Heisann folkens, lurer på om det er noen som bruker denne ESC'en, Hobbywing Ezrun 60A-SL.
    Denne er montert inn i en Carisma GTB 1:16 buggy med en Carisma 6800KV motor.
    Problemet er at når du setter opp ESC til å bruke revers så vil ikke bilen gå fremover etter å ha rygget.
    jeg har funnet ut at om du rygger og umiddelbart trykker fremover på radioen så virker den. Men om du venter ett sekund eller mer så "låser" den seg fullstendig og den bruker da en god stund før den reagerer fremover.

    Da blinker både rødt og grønt fra ESC'en når man prøver å kjøre fremover.
    Jeg har prøvd å justere litt i innstillinger uten at dette hjelp i det hele tatt.

    Jeg kjører på 2S Lipo 2.25A (Turnigy)

    Bilen har ellers bra fart og det virker som kapasitorene følger med hele veien og kan ikke se at det er noe der heller.
    Motor og ESC blir heller ikke for varme, Motor 45C og ESC ligger på 35C på det meste.

    Noen forslag?

    Bilde av ESC'en:
    Click image for larger version

Name:	Hobbywing Ezrun 60A-SL.jpg
Views:	1
Size:	30.7 KB
ID:	790668
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

  • #2
    Reverser kanalen på radioen (og bytt om A og C ledningene mellom ESC og motor) og kalibrer ESCen på nytt.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • #3
      Hmm, god ide!
      Skal prøve det senere i kveld og gi tilbakemelding
      Men i.flg ESC og Motor så skal det være riktig, men dermed ikke sagt at det er det likevel..

      Takk for svar!
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #4
        Høres ut som samme problem jeg hadde. Så det stod i manualen at man skal reverse kanalen, men siden det ikke så ut til å være behov for det med min Spektrum radio siden A og C da måtte krysses, lot jeg være å gjøre det. Men det resulterte i problemet du beskriver, så da var det bare å gjøre som det stod i manualen og reversere...
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #5
          Det stemmer dette veit du, jeg har en Futuba Radio og der skulle det reverseres i.flg manualen til Hobbywing. Dette ble tydeligvis feil med Carisma Motoren..
          Dobbelt feil altså kan man si, ettersom jeg måtte bytte på A og C på motor og motsatt av manualen på radioen.

          Men nå funker det!
          Takk for hjelpen
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X