Announcement

Collapse
No announcement yet.

2*2S eller 4S på ESC?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2*2S eller 4S på ESC?

    Heisann!

    Er det noen grunn til at de fleste 1/8 biler bruker 2*2S i stedet for et 4S-batteri? Ville det ikke vært enklere med ladninger, ledninger osv med et 4S batteri?

  • #2
    I min E-Maxx så handler 2x2S om vektfordeling.
    Motor i midten og 50% batterivekt på hver side + at 2 slike gir lavere tyngdepunkt enn ett stort/høyt 4S-batteri.
    sigpic Kenneth Skulstad
    70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

    Comment


    • #3
      Er et 4S høyere enn 2*2S? Skjønner det med vektfordelingen, men tar her utgangspunkt i at man bare har et "battery-tray".

      Comment


      • #4
        et 4S er vel ofte litt smalere en 2x2s siden 2s ofte er hard case 4s får man vel ikke med hard case?

        det er vel noe av grunnen til at det brukes 2s i biler?

        HPI Trophy Truggy har 2x2s stående ved siden av hverandre, da kan man sikkert bytte dem ut med 1 x 4s men da har man ikke hard case lenger?

        Ble mye spørsmåls tegn grunnet at jeg ikke er 100% sikker men trur det er slik.
        Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
        www.rc-utstyr.no

        Comment


        • #5
          får 4s hardcase..
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            bruka det i både truggyen og buggyen..
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X