Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fjerning av kjøleribber på motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fjerning av kjøleribber på motor

    Hvordan kan jeg få fjernet kjøleribbene på en HPI flux tork motor? Motoren får en stor diameter pga av kjøleribbene og dermed blir det vanskelig å få den til å passe i mange biler.

    Er det bare å bruke vinkelsliper eller vil vibreringen/varmen skade motoren? Noen som har prøvd eller vet svaret?

  • #2
    Kjøleribbene er der for en grunn, kjøp eventuelt motor uten kjøleribber som er støpt inn.
    Tamiya TRF 418, MST XXX D VIP, Tamiya M05, Sanwa M12.

    Comment


    • #3
      Spørsmålet er om det går an å fjerne (deler av) kjøleribbene og om noen har forslag på hvordan.

      Comment


      • #4
        Det er bare å fjerne dem med vinkelsliper, men pass på temp underveis.
        Evt. klippe/brekke av med en tang. funker det også.

        Største problemet du vil få, er at du antagelig brenner opp motoren i bilen pga. for lite kjøling...
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Motoren har kjøleribber rundt hele sylinderen, tror du det utgjør så stor forskjell at jeg fjerner de nederste ribbene for å få motoren nærmere chassieplaten?

          Comment


          • #6
            tipper at ingen veit derfor gjør du det også skriver du hvordan det gikk etterpå?
            Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
            www.rc-utstyr.no

            Comment


            • #7
              (sitter i tenkeboksen)

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X