Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny børsteløs 1/10 Short Course

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny børsteløs 1/10 Short Course

    Guttungen kokte originalmotoren i Slashen. Så da er spørsmålet om man like greit skal gå opp et steg på kraft. Er det noen som vet om den originale Traxxas VXL esc klarer å drive en motor med 4 poler? De oppgir den til 200A kontinuerlig men jeg tror det er bare skrytetall basert på kabeldimensjoner og kontakter systemet bruker.
    Last edited by Odd-M; 10 August 2014, 17:19.
    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

  • #2
    Lurer på en slik: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=28748

    Har søkt litt og mange sier at denne esc ikke klarer sensor 4 poler fordi de motorene sender dobbelt antall pulser mot en vanlig med 2 poler, noe esc ikke forstår eller takler. Den når en turtallsbegrensning lwnge før maks turtall.
    Men den motoren kan jo også kjøres uten sensor og da må det gå rimelig fælt! Kjører 4 poler Tekin i en av mine andre biler, men da med en esc som takler det. Brutalt skyv i den målt mot vanlige motorer.
    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

    Comment


    • #3
      Evt. denne med bare 2 poler:http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=28188
      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

      Comment


      • #4
        såvidt jeg forsto når vi kokte motoren i vår, var ikke regulatoren egnet for børsteløs motor.
        Vi endte med et ganske rimelig børsteløst sett fra Elefun, og bilen går som et skolda troll med dette...

        Comment


        • #5
          VXL-3S er børsteløs. Velineon-motoren er 2 polet 3500kv uten sensor. Du hadde kanskje en XL5?
          Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

          Comment


          • #6
            Litt mer googling; originalmotoren drar 60A. "Noe" sier meg at det vil være tøft for esc å drive en motor på over 100A. Har noen prøvd dette?
            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

            Comment


            • #7
              Originally posted by Odd-M View Post
              Du hadde kanskje en XL5?
              Korrekt, det glemte jeg i farta..

              Comment


              • #8
                Har bestilt den 550 2 poler sensorbasert fra SkyRC på 4000kv, så får vi se om en VXL-3S smelter eller holder en 100A motor. Mistenker at det er å pushe grensene.. hehe
                Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                Comment


                • #9
                  tippa det går bra,jalfall på 2s..
                  Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har litt dårlig erfaring med elektronikk..
                    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Odd-M View Post
                      Litt mer googling; originalmotoren drar 60A. "Noe" sier meg at det vil være tøft for esc å drive en motor på over 100A. Har noen prøvd dette?
                      Korrekt, tror du like godt kan koste på deg en ESC også som kan klare "fremtidens" valg av motorer like godt nå som sist. Man vil jo gjerne ta nytte av potensialet til en ny motor også

                      Hobbywing har jo mye bra og jeg har kun bra erfaringer med de så langt..
                      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                      Comment


                      • #12
                        Veldig begeistret for Castle. De er utrolig lette å programmere over Castle Link på PC. Men har tittetpå SkyRC sin 120A SCT som ser lovende ut på papiret og er litt rimeligere enn f.eks. Hobbywing. De har steget litt i pris pga økt publisitet og popularitet. Ikke helt på samme prisnivå som Tekin og Castle ennå.

                        Skal prøve motoren på VXL først og se. Går det ikke så blir det å prøve noe større.
                        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                        Comment


                        • #13
                          Ja så har man fått testet. Motoren går som den skal inntil halv gass. Derfra blir det bare hakking, akkurat som om en bilmotor som går på turtallskutt. Den vil bare ikke mer. Dette er uavhengig av belastning. Forslag?
                          Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                          Comment


                          • #14
                            Ja så fikk jeg parret motor led en ESC av samme fabrikat, SkyRC SC120 som de selv anbefaler. Men jeg får ikke brems på den. Kalibrert radio og esc flere ganger, går som den skal både frem og bak. Men altså ingen brems. Prøvde å stille på litt dragbrake og da bremser den greit, men ikke ved input fra stikka. Gått ørten runder gjennom programmeringskortet, det er uvant mange parametre som er justerbare i forhold til f.eks. Castle, men finner ikke løsningen.
                            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Odd-M View Post
                              Ja så fikk jeg parret motor led en ESC av samme fabrikat, SkyRC SC120 som de selv anbefaler. Men jeg får ikke brems på den. Kalibrert radio og esc flere ganger, går som den skal både frem og bak. Men altså ingen brems. Prøvde å stille på litt dragbrake og da bremser den greit, men ikke ved input fra stikka. Gått ørten runder gjennom programmeringskortet, det er uvant mange parametre som er justerbare i forhold til f.eks. Castle, men finner ikke løsningen.
                              Hm.. Mener jeg hadde ett lignende problem med ett annet system på min gamle Slash, men kan ikke i farten huske hva jeg gjorde for å løse dette. La meg gå i tankeboksen en stund å se hva jeg kan fiske opp fra gullfisk-hjernen min

                              PM meg om du ikke hører noe innen en uke eller så, er ganske opptatt denne uken...
                              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X