Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor stopper og starter når jeg kjører, hvorfor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor stopper og starter når jeg kjører, hvorfor?

    Hei, Har en Hpi Trophy flux rc bil som jeg har problemer med.

    Når jeg starter å kjøre bilen, så stopper den etter 10 sekunder (alt fra 10 sek til 2 min)

    Noen som har noen ideer hva dette kan være? Mistenker at det kan være feil på Esc, men noen andre som har noen andre forslag?
    FG 1:6 Monstertruck -- Pheonix Elektro fly

  • #2
    Har du oppbevart batteriene dine oppladet så kan dei også være grunnen men da rapporterer gjerne ESC at lvc har slått inn.
    Rasmus Fauske
    http://www.rc-batteri.no
    TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

    Comment


    • #3
      Men hvordan kan lvc slå inn når batteriene er full ladet?

      Men i såfall om det er problemet, så burde jeg lade ut batteriene og lade de opp igjen på nytt også teste?
      FG 1:6 Monstertruck -- Pheonix Elektro fly

      Comment


      • #4
        Om batteriene lagres opplades så blir dei permanent ødelagt slik at blant annet spenningen synker veldig fort ved belastning (tenker da på lipo batteri men regner med det er det du bruker?)
        Hvordan behandler du batteriene som du bruker og hvilken spenning har du når du lader dei opp igjen for å kjøre en gang til ?

        Utelukker forøvrig ikke ESC men du se hva ESC rapporterer som grunn til stoppen når du ikke kan kjøre mer. Er gjerne en eller annen lys eller lyd signal ?
        Rasmus Fauske
        http://www.rc-batteri.no
        TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

        Comment


        • #5
          Pleier å lade opp batteriene etter bruk slik at de er full ladet hele tiden. Er lipo.
          Jeg bruker en batterilader som lader 1A.

          Når feilen slår inn så lyser ESC'n rødt, ellers er den grønn. På Esc'n er det også en trykknapp som jeg ikke helt hva er, noen ideer?
          FG 1:6 Monstertruck -- Pheonix Elektro fly

          Comment


          • #6
            Da er nok batteriene ødelagt i hvertfall, lipo skal ikke lagres fulladet mer enn noen timer i slengen.

            Så ville kjøpt meg en litt større lader når du handler nye batteri så dei kan lades fortere. 2-400watt er fin størrelse om en lader 2 til 6S batteri.

            Da kan du bruke storage lading når du har kjørt så bruker du 10-15 min på å lade dei helt opp før du skal kjøre.

            Om du fortsetter å lagre nye batteri helt oppladet så er det bare tidsspørsmål før dei også mister ytelsen eller dør på annet vis.
            Rasmus Fauske
            http://www.rc-batteri.no
            TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X