Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problematikk om failsafe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problematikk om failsafe

    Jeg lette litt på forumet i sta og så om jeg kunne finne noen tråder med problematikk på failsafe og fant denne tråden


    http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...m-med-failsafe!

    men slet litt med å skjønne noe av det så da prøver jeg her isteden.

    Jeg har en Hyper ST som jeg har brukt i et års tid. Samme gjelder failsafen min.
    Jeg tenkte at det var på tide å "vaske" bilen min og da fjernet jeg all elektronikk på bilen.
    Men når jeg da skal montere det sammen igjen så slår failsafen inn når jeg både gasser og bremser.

    Failsafen skal stå mellom gass/brems servoen og mottakerboksen?

    Eventuelt noen andre tips?

    Failsafen er av type GWS FS-1
    www.sandvik-bros.com

  • #2
    Hey.. mange grunner til dette sikkert, men prøv med nye batterier i både senderen og motageren også installerer du den på nytt. husk og skru av senderen for og se om den virker som den skal før du starter bilen. min slår også inn på full gass visst jeg trykker fort 3 ganger på gass rett etter hverandre.(kjøpte den vanntette på micromonster) micro ett eller annet. men den slår også inn på full gass når det er lite strøm på motageren.(skal være sånn)

    slet med og stille den inn første gangen jeg også. husker ikke helt men tror det var sånn: skru på senderen. hold inne knappen på failsafe og skru på motageren og hold på failsafe til det blunker. (ca 2 sek) slipp så knappen og gi full brems, trykk på knapp. slipp, trykk på knapp. også trykker du 2 ganger på knappen uten og røre noe på senderen. da justerer du inn til hvor mange volt det er på motageren, og vil da slå på failsafe, når det er lite batteri igjen. håper du skjønte dette bedre nå. visst det ikke går, kan du prøve det samme igjen, men med full gass etter du har trykket for full brems.
    Sånn, no har eg "oversett" dei to innlegga i tråden du linka til sånn at det blir enklare å forstå. Den skal forresten stå mellom servo og mottakar ja.
    Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
    FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

    Comment


    • #3
      Slik ser failsafen min ut.

      Det finnes ingen reset knapp. Kun en skrue til å justere på og en indikator lampe...
      www.sandvik-bros.com

      Comment


      • #4
        Er det nødvendigt med resetknapp då? Den skal jo berre justerast med klokka eller mot klokka ettersom korleis du vil at den skal fungera. Reknar forsåvidt med at den skal bremsa bilen når den får signal om det. Men kva som er feil med din er ikkje godt å sei, ledningane er kobla rett også ser eg av bildene. Rart at det skulle skje berre med at du har tatt den ut av bilen.
        Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
        FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X