Announcement

Collapse
No announcement yet.

Samme mottaker til el og nitro - bil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Samme mottaker til el og nitro - bil?

    Hei! er helt fersk innen RC så har noen spørsmål. har googlet litt rundt men ikke funnet noen svar på det jeg lurte på.

    Har kjøpt meg en Tamiya sand scorcher, det følger med en esc. Bestilte også med en Hitec HS-645MG servo og carson 7.2 v Batteripakke.

    Er det samme motaker til nitro og el-bil? altså ESC kobles der gass servoen til nitro bilene sitter?

    Trenger man ekstra batteri til mottaker, eller holder det med ett?

    Er det ett must med 2.4 ghz vis man skal kjøre alene i oslo? støy problemer?

    Får man mer for pengene vis man kjøper en vanlig FM type?

    Vurderer å kjøpe meg en tamiya high lift senere, kan jeg bruke samme sender mottaker der?

    budsjett: 1000 kr på sender og mottaker tips tas gjerne imot

  • #2
    Hei, man bruker samme mottaker på nitro og EL biler.
    Hvis man har en nitrobil så trenger man et mottakerbatteri, mens på EL bilder gir ESC en strøm til mottakeren(så lenge det ikke er en ESC uten Ubec).

    Her har du en bra og billig radio som du kan lagre opp til 10 forskjellige biler på: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=16199
    Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
    Radio: Spektrum DX8

    Comment


    • #3
      Originally posted by tommyok View Post
      Hei! er helt fersk innen RC så har noen spørsmål. har googlet litt rundt men ikke funnet noen svar på det jeg lurte på.

      Har kjøpt meg en Tamiya sand scorcher, det følger med en esc. Bestilte også med en Hitec HS-645MG servo og carson 7.2 v Batteripakke.

      Er det samme motaker til nitro og el-bil? altså ESC kobles der gass servoen til nitro bilene sitter?

      Trenger man ekstra batteri til mottaker, eller holder det med ett?

      Er det ett must med 2.4 ghz vis man skal kjøre alene i oslo? støy problemer?

      Får man mer for pengene vis man kjøper en vanlig FM type?

      Vurderer å kjøpe meg en tamiya high lift senere, kan jeg bruke samme sender mottaker der?

      budsjett: 1000 kr på sender og mottaker tips tas gjerne imot
      Du har rett her, Du kan bruke samme mottaker til Nitro og Elektro forutsatt at nitro bilen ikke bruker egen servo for brems (ikke vanlig)
      Du må ha en egen strømkilde på Nitro, dvs 1 batteri på 4.8-6v som man kobler inn i mottaker, Dette batteriet vil gi strøm til mottaker og servoer, Har du lyskit kan dette også brukes på samme batteri om du bruker de rette kablene til det.

      2.4 ghz gir deg mindre sjangs for forstyrrelser, Samt at du slipper lange antenner osv.
      En 2.4 ghz radio er ikke en dårlig investering allerede fra starten av hobbyen da du kan kjøre sammen med flere uten og tenke noe spess over frekvens problemer osv (kjipt når du eller vennen din slår på radio og bilene stikker hver sin vei)
      | Spektrum DX8|
      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

      Comment


      • #4
        Takk for raske og gode svar!

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X