Announcement

Collapse
No announcement yet.

2,4 ghz og antenne plassering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2,4 ghz og antenne plassering

    Hei. Har akkuratt kjøpt meg en spektrum dx3s. Har drevet og montert mottakerne i en hpi baja 5b og en traxxas revo 3,3. Det jeg lurer på er hvor hviktig er det å få antennen på disse mottakerne vertikalt? Radioboksen på begge bilene har jo hull hvor antennen skal ut, men begge mottakerne har for korte antenner til at det lar seg gjøre og få antennen ut her. Kan antennen bare ligge løst i radioboksen, eller vil det skape problemer?
    Stian Egelandsdal
    1982 modell
    HPI Baja 5B

  • #2
    Bare og ha den i boksen Og visst det ikke går og kjøre langt unna seg, så er det failsafe som slår inn. Så da er det bare og prøve og ordne en måte og få den ut på. Husk og ikke knekke ledningen. Står noe om antenneledningen i instr.bok
    Men mange som bare har ledningen i boksen, så det er bare og prøve
    Team Losi Norway 2011 www.smallsize.no
    Team Losi 8eight 2.0 EU-- Spectrum Dx3R--RB consept--

    Comment


    • #3
      Nice. Takk for kjapt svar! då får me prøve og se hvordan det går!
      Stian Egelandsdal
      1982 modell
      HPI Baja 5B

      Comment


      • #4
        Ved å benytte ulik polarisering på sender- og mottakerantenne vil du oppleve kortere rekkevidde, og sannsynligheten for at glitching oppstår blir langt større. Men alt kommer jo an på hvor god rekkevidde du trenger, og som Ole sier så slår failsafen inn ved signaltap.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #5
          Rekkevidden funket helt ypperlig til mitt bruk. Pleier ikke kjøre milevis avsted alikevell. Men langt nok vekk til at jeg sliter med å se om bilen kjører forran eller bak en stolpe f.eks. Failsafe slo ikke inn noen gang heller.
          Stian Egelandsdal
          1982 modell
          HPI Baja 5B

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X