Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trøbbel med styring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trøbbel med styring

    Heisann
    Ny i gamet og jeg har et problem når det gjelder styringen av min bil. Symtomene er at den oftest kun svinger til høyre og sjelden sentrerer seg med rattstilling i null. Den har også en tendens til å rett og slett leve sitt eget liv der den sentrerer i det ene øyeblikket og for så i neste dreie helt ut til høyre. Det er kun styringen det er problemer med. Håpløst å trimme inn da dette skjer. Den har faktisk av og til et øyeblikk at den fungerer normalt
    Forøvrig så er bilen kun gått 2 tanker med kjøring pluss 2 tanker med tomgangskjøring så den er jo sågodt som ny.

    Så mitt spørsmål er: Går dette an å fikse? Event skifte til 2,4ghz radio?

    PS
    Bilen er en TYPHOON RX 21 med 27MHz radio. Og ja jeg vet at dette er en drittbil så dere trenger ikke kommentere det,hehe.

  • #2
    Det kan være mottageren din som er i stykker,det du kan prøve for å eliminere det,er å prøve styre servoen der gass servoen er koblet i mottageren,hvis det er fortsatt samme symtomene på servoen,så kan det være servoen som det er noe feil med.
    Bytt plass på servoene,så får du litt mer utgangspungt på hva som kan være galt..

    Det kan også være forstyrelser rundt deg,som da slår inn på radioen,men da burde begge servoene hat samme problemet..

    2.4ghz er selvsagt bedre,men ikke hvis servoen er i stykker
    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

    Comment


    • #3
      Takker for svar. Nå har jeg vært ute og kjørt et par tanker og nå var det gassen som fusket. Holdt jaggu på å miste bilen da det gikk på full peising og ikke reagerte på brems i hele tatt

      Comment


      • #4
        Det er stortsett to ting som gjør det,enten for lite strøm på enten bil eller radio,eller signal forstyrrelser..
        Kjøp deg en fail safe,da slipper du at den går løpsk hvis det er dårlig signal eller strøm tomt,det har dem sikkert der du kjøpte bilen..
        Skjekk at du har nok strøm i bilen og radioen.
        Se rundt deg om du f.eks kan ha en høyspentledning eller noe som kan innvirke på signalene..
        sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

        Comment


        • #5
          Får vel koste på meg ny servo og radio. Noen anbefalinger?
          Er radioamatør og jeg vet det er mye forstyrrelser men dog når jeg er "utenfor" forstyrrelsene, så fusker dette.

          Comment


          • #6
            Har du satt i nye batterier i radio og bil nå og prøvd da?
            Har du byttet om servoene i mottageren og sett om det fortsatt er det samme problemet?
            Du burde sjekk litt før du begynner å kjøpe ting nytt..
            Anbefalinger til servo,er hitec eller futaba,du kan bruke analoge servoer,de er noe billiger enn digitale..
            Men kjøp med metall drev og ca 10kg..
            Ang radio så bruker jeg futaba 3pm selv og er godt fornøyd med den,men minuset er at det er dyre mottagere til de gode radioene..
            Det er en her inne på forumet som skal selge en futaba 3pm til 1000,- med mottager..
            Ellers så er det mange billigere 2,4ghz radiosett på markedet,både i norge og i utlandet,det er bare å søke rundt på nett,så finner du mange alternativer..
            Ett annet alternativ er jo å kjøpe ny mottager til den radioen du har,hvis det er den som er problemet
            sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

            Comment


            • #7
              hvis du skall ha noe billig, så vill jeg anbefale Futaba 2PL/3PL. utrolig gode til prisen!! aldri hatt problemer med min 2PL. kan kjøre til du ikkje ser bilen lenger, omså du står inne i et betong rom, mens bilen er utenfor
              løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X