Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan koble fjernkontroll?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan koble fjernkontroll?

    Hei.

    Har en eldre radiostyrt el bil som jeg tok fram her om dagen. Men fjernkontrollen mangler antenne og virker ikke helt.
    Som dere ser på bildene. Hvordan skal de ledningene som går til antenna kobles? og mangler det noe her?
    Bilen virker fint, den begynner å kjøre litt når jeg holder ledningene inntil antenna på bilen.

    Takk.


    Jonathan
    Attached Files

  • #2
    Ingen som veit?

    Comment


    • #3
      Det er ikke godt å si uten mer informasjon om bilen, men jeg tror kontrollen er til en kabelstyrt bil.
      Kabelen røk kanskje nær det som ser ut som antenna på bilen?
      Gjetter på at rød og hvit kan kobles til motor mens gul og blå skal til styringen.
      Lykke til ihvertfall!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Notch View Post
        Det er ikke godt å si uten mer informasjon om bilen, men jeg tror kontrollen er til en kabelstyrt bil.
        Kabelen røk kanskje nær det som ser ut som antenna på bilen?
        Gjetter på at rød og hvit kan kobles til motor mens gul og blå skal til styringen.
        Lykke til ihvertfall!
        Det er bil som er kjøpt i kina for mange år sida
        Jeg tror ikke det er noe feil med selve bilen, bare fjernkontrollen.
        Så vil det si at hvis jeg kobler sammen rød og hvit, og gul og blå på en antenne så vil det fungere?

        Comment


        • #5
          skal ikke den kablen kobles til bilen!?
          Så den blir kabel styrt som " notch" sier
          sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

          Comment


          • #6
            jeg mener da å huske at det var antenne på den.
            er ikke det mulig kanskje?

            Comment


            • #7
              Hvis det er sikkert at bilen er i orden og (trådløs) fjernstyrt,
              synes jeg bare du bør sette den på souvenirhylla og ikke skru den fra hverandre
              Ledningene i fjernkontrollen skulle vært koblet til et kretskort som igjen hadde en
              antenne på seg. Uten rett kretskort av rett leketøystype, kan du ikke fjernstyre bilen
              med den, dessverre.

              Comment


              • #8
                Du får sjekke om det sitter en mottager med krystal i bilen
                Syns det er alt for lang og tykk ledning til at den skal sitte på ett kretskort til antennen..
                sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X