Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tullette radioutstyr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tullette radioutstyr

    Har akkurat bygget en Tamiya cc01 og har montert en sender og mottaker jeg hadde.
    Dette er en traxxas radio og mottaker. Ikke 2.4ghz men 27 mhz. AM.

    Koblet i regulator og alt og skrudde på. Styringa styrer og hakker veldig, selv om jeg ikke rører kontrollen. Jeg ga også gass og da hang den seg opp og dro selv bortover.
    Jeg prøvde å sette det opp rikgit, men virker som det ikke går.

    Litt usikker så trenger noe hjelp.
    2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

  • #2
    Dette kan vel komme av så mye, men min nærliggende tanke går til at en sterk servo antaglig trekker mye strøm.
    Men jeg aner jo ikke hva slags servo du har. Men det høres liksom ut som mine problemer, selv med 2.4GHz, når servo trengte mer strøm enn den fikk fra BEC i ESC'n.
    Løste det med en ekstern BEC fra CastleCreations.

    Men det kan jo være andre ting som er "feil"
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Dette er et byggesett som kommer uten servo. Originalt har denne bilen en Tamiya TSU-01 servo.
      Jeg har montert en Traxxas 2075, for leste at denne gjorde jobben bra, og den var en del sterkere også.
      Men skal forsøke å lade batteriet helt.

      Den svingte liksom litt av seg selv, hakket og var helt tullete. Gav gass og da dro den av gårde av seg selv.
      Lagde rare lyder også.
      2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

      Comment


      • #4
        I gamle dager så fulgte det ofte med en slik batteriboks som skulle kobles til mottakeren, rett og slett fordi fartsregulatorene ikke hadde innebygd BEC.
        Hvis du har en slik liggende, kobler den til mottakeren og har noen batterier i den som du veit fungerer, så kan du se hva som skjer.
        Kan jo godt være andre ting også. Tross alt AM og glitches ser ut til å gjelde for AM enda....så kanskje også prøve den et sted hvor det ikke er for mange metaliske gjenstander og / eller strøm i veggene.

        EDIT:
        Leste litt på spec'n til servo.
        9kg er ikke all verdens og det burde gå bra, men den er digital.
        De digitale jeg har vært borti er mere krevende enn vanlig gamle analoge. Samt at digitale servoer har en tendens til å "jukke" litt frem og tilbake hele tiden. De er bygd opp på en litt annen måte enn gamle analoge. De analoge får man ofte helt stille, men jeg er ikke sikker på om du klarer det med den digitale.
        Det veit kanskje noen andre.
        Tror ikke det gjør noe for servoen om den står og sjelver. Det ser ut som at de digitale er laget for slik selvjustering bedre enn de analoge. Såklart, dtet er snakk om skjelving og ikke fullt styreutslag til begge sider, samt at dette gjelder når bilen står stille.
        Last edited by NoBrainer; 20 February 2012, 12:06.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          om det er tamiya esc du har so har jo ikkje den innebygd bec..
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            Hva er bec? Og får jeg i så fall kjøpt dette? Skal lade batterier helt og gå ut og prøve da.
            2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

            Comment


            • #7
              Lada batteriet helt og i en bitte liten stund gikk det greit, men så begynte den å hakke igjen.. Helt bajas.. Like greit å kjøpe en org tamiya servo eller?
              2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

              Comment


              • #8
                hm...ser du har baja,ta ev å prøv med mottakerbatteriet i den og koble det til mottakeren i ccen uten at fartsregulator er kobla til,om servo virka skikkelig då,er det ikkje servoen..
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #9
                  Det gikk bra en liten stund men etter et par min så starta den å hakke igjen. Svingene funker både venstre og høyre, men hakker som fy. Men den raser jo avgårde av seg selv selv om jeg bare trykker på gassen fort en gang.
                  2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                  Comment


                  • #10
                    funka servoen kun ei stund med 6v batteri og uten regulatoren tilkobla?
                    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                    Comment


                    • #11
                      Kobla vekk regulator ja. Så i et par min så var servo helt rolig og funka bra med sving begge veier. Men etter et par min starta den å hakke som fy igjen. Men svinga fortsatt høyre og venstre men litt uregelmessig.
                      2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                      Comment


                      • #12
                        hm....rart...so lenge det e nok strøm på batteriet du prøvas me no. kan være den som e syndaren då..litt hakking i servo e dog normalt.
                        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                        Comment


                        • #13
                          Hm, for den drar avgårde hvis jeg trykker på gassen også... Bruker jo samme batteriet til den andre cc01 og den går jo helt fint.
                          Kan det ha noe med sender og mottaker å gjøre da? Se om jeg har noe ekstra å prøve med.
                          2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                          Comment


                          • #14
                            det kan den jer om det e etkvart gale med servoen.har du en annen sender,prøv med den.prøv å eliminere ting for ting,servo,radio,esc..er det tamiyaesc du har?
                            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                            Comment


                            • #15
                              Jeg fant en gammal 6 kanals agressor sender og mottaker og satt i nå. Nå hakka ikke servo i det hele tatt.
                              Kun svingene som svingte motsatt vei og revers som ikke funka. Men det er sikkert en innstilling på kontrollen som je gikke skjønner helt.
                              Men da kan vi vel konstantere med at det er den gamle traxxas radioen og mottakeren som er søppel rett og slett?

                              Lurer på om jeg bare skal bestille det her:

                              2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X