Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba / Ko-Propo / Sanwa / Spektrum - Hva bør jeg kjøpe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba / Ko-Propo / Sanwa / Spektrum - Hva bør jeg kjøpe?

    Jeg er på utkikk etter en litt skikkelig radio til 1/10 elektro buggy. Hittil har jeg kjørt med en halv-bra Futaba FASST radio, og har dermed to mottakere av typen FASST. Sånn sett er det nærliggende å se i retning av Futaba 4PKS. Men jeg registrerer at Ko-Propo også har noen ålreite features hva angår justering av trigger og grep. Eller liker jeg den store og oversiktlige skjermen på 4PKS. Noen som har noen gode anbefalinger her? Lav pris er også ett pluss. Særlig med tanke på løse mottakere, dersom disse skulle ryke.

  • #2
    Hei Mons.

    Alle disse radione du nevner her er knall fine radior, men av erfarenhet når det gjelder elektronikk - så kjøper vi ofte mere enn hva vi trenger.
    Jeg kjøpte selv en PKS i fjor og er fornøyd med denne, men må være ærlig og si att jeg bruker ikke halvparten av alle justeringsmulighetene som ligger i denne, rett og slett vanskelig og forstå når det er så mange muligheter, og så er jo spørsmålet om man trenger alt dette, jeg tror ikke det, men det blir jo en smak sak eller fra person til person.

    Vi selger foreløpig Sanwa radior, og tror disse er litt enklere og forstå.
    Sjekk video snutten under.



    Mere info om Sanwa radio har vi på vår webshop.

    Vh
    Ole Henrik Liabø
    www.serpent.no
    The racing department in Pitstop Motorsport is evidence of Ole Henrik Liabø undiminished passion for competition. The core of the brand, the Racing Team, pursues the highest ambitions and aims at being no less than the best. Bee a part of it.
    www.serpentnorge.no

    Comment


    • #3
      Hei Ole Henrik,

      Takk for tips! Sanwa MT-4 ser nå ut til å ha ganske mye justeringsmuligheter den også. Er det SÅ mye mer på 4PKS? Eller er bare menyene mere kompliserte? Jeg synes i utgangspunktet innstillingsmuligheter er gøy. Men ikke hvis det går på bekostning av brukervennlighet naturligvis. Den jeg har i dag har for lite display, og klarer sånn sett ikke fremstille funksjonene skikkelig. Man må nærmest pugge manualen. Å bytte modell koster meg ca 25 klikk hver gang! (No joking!)

      Jeg registrerer at prisen er en hel del lavere enn Futaba 4PKS. Hva gjør denne forskjellen tro? Telemetri var en ting jeg kicket på da! Særlig temperatur-overvåkningen.

      /Mons

      Comment


      • #4
        Hei Mons.

        Helt riktig att Sanwa MT-4 har en del justeringer, men nå har Sanwa 2 stk modeller som er større, både MX11 og MX12, og disse kan sammenlignes med 4PKS, så jeg tror nok at MT-4 har en del mindre justeringer.
        Men for all del alle disse radioene er knall bra .

        Vh
        Ole Henrik Liabø
        The racing department in Pitstop Motorsport is evidence of Ole Henrik Liabø undiminished passion for competition. The core of the brand, the Racing Team, pursues the highest ambitions and aims at being no less than the best. Bee a part of it.
        www.serpentnorge.no

        Comment


        • #5
          Futaba 4pks kan kjøpes til en rimelig penge fra rcmart.com.
          Mugen MRX5
          Tor Henrik

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X