Announcement

Collapse
No announcement yet.

AE XP3D problemer (ae RC8RS)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AE XP3D problemer (ae RC8RS)

    Hei

    Sliter mildt sagt litt med senderen og mottakeren min.
    Har en ae RC8RS og med den fulgte det XP3D sender og en XP3 ch (27Mhz)

    Når jeg skrur på strømen på både sender og mottaker klikker det helt villt for bilen, den gasser og bremser om hverandre og svinger hardt høyere hele tiden. Den svinger så langt høyere det går og prøver å presse den enda lenger..

    Har gått over alt av kabling, batteri og lignende og finner ingen feil.. Jeg er ganske grønn på dette område, som de fleste andre områdene angående RC men prøver å finne ut så mye som mulig på egenhånd, men nå sliter jeg litt..

    Noen som vet hva dette problemet kan komme av?

    Erik
    Nitro: ae RC8RS
    Elektro: HPI savage XS FLUX

  • #2
    Jeg hadde et helt identisk problem med en sc10 4x4 rtr.. og der viste det seg at servoen hadde streiket. Byttet servo og alt fungerte perfekt igjen.

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

    Comment


    • #3
      prøv å koble en servo ut av mottaker å test..om den fortsatt oppføre seg sånn,prøva du med den andre servoen..e vel en nitrobuggy dette?
      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

      Comment


      • #4
        Takk for raske svar..

        Har ingen ny servo å teste med akkurat nå, men har koblet ut styreservoen og testet kun med gasserservoen, og motsatt, og i alle tre kanaler på mottakeren i alle mulige former og den gasser og svinger like fælt uansett hvilken kanal jeg prøver den på og hva jeg prøver med..

        Kan selve mottaker være defekt?

        og dette er jo ett Mhz bånd, vil det hjelpe å bytte til Ghz? har lest meg grønn på diverse forum nå.. men er det sånn å forsta at Ghz er bedre enn Mhz? og at det rett å slett kan være dette som er feilen?

        Erik
        Nitro: ae RC8RS
        Elektro: HPI savage XS FLUX

        Comment


        • #5
          ville nok anbefale deg å bytte til 2.4ghz ja,sleppe å bekymre deg for forstyrrelsa osv...kan være mottakeren ja,kan vel og være krystallane sia dette e 27mhz.. gt3b radioen e billig og bra,får den på ebay..
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            hehe, ja grunnen til jeg mistenker dette er fordi den er like "gal" på alle tre kanalene på mottakeren, og at den ikke reagerer i det hele tatt på utslagene jeg gjør på senderen. men som nevnt jeg er ganske grønn på område..

            styreservo er av typen ae s2008mg
            gasserservo er av typen ae s1903

            og ja er en nitrobuggy, glemte å svare på dette i forrige post...
            Nitro: ae RC8RS
            Elektro: HPI savage XS FLUX

            Comment


            • #7
              weird, startet opp bilen i dag, samme sted som sist, samme batterier og alt.. og da var alt som det skulle være, ingen gale servoer eller noe... så kjørte i 5 min før ene styrestaget knakk
              Nitro: ae RC8RS
              Elektro: HPI savage XS FLUX

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X