Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trøbbel med Futaba TX 4PK/ RX R604FS 2.4Ghz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trøbbel med Futaba TX 4PK/ RX R604FS 2.4Ghz

    Bruker dette i en MUGEN MBX-6, etter en stund begynner RX å "fuske" akkurat som at det er dårlig batteri spenning. Bruker ett NOSRAM 7.4v 1700mah batteri (lipo) Kan la bilen stå i 5min og alt virker topp 1-2 tanker så er det på den igjen. vente og kjøre. Er det noe temp sensor i rx som kan kutte driften av den hvis den blir for varm? var å kjørte litt idag og demonterte får å se om det var noe kluss med ledningene og da kjennte jeg at det var grei temp inne i den batt/RX boksen. Eller er dette en sykdom som kommer etterhvert pga all skranglingen?

    Batteriene er selvfølgelig nyladet.

  • #2
    Du sier du kjører 7.4v lipo,har du servoer som tåler lipo?
    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

    Comment


    • #3
      Ja, det skal de gjøre. Det er coreless sc-1267mg savox servoer, og han jeg kjøpte bilen av kjørte med samme "oppsett" , står også at dette er high voltage servoer.

      Comment


      • #4
        Da kan det være mottageren,du har ikke mulighet til å prøve en annen da,så du får sjekket at det er den før du kjøper ny..
        sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

        Comment


        • #5
          Jo, har en mottager til som jeg har satt inn i bilen. så jeg må bare komme hjem fra jobb litt tidligere så jeg får prøvet den.

          Comment


          • #6
            For hvis du har kjørt i fuktige omgivelser,så kan det ha kommet vann inn i mottageren,eller dannet kondens..
            sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

            Comment


            • #7
              Problemene du beskriver kan komme av at 604FS mottageren i utgangspunktet IKKE er beregnet å kjøre på 2s uregulert lipo (2x 3,7V nominell / 2x 4,2V full). Den er beregnet for 6V, men tåler fint Life (2x 3,3V nominell / 2x 3,6V full). Det er bare å gjøre et søk i google så finner du mer info.

              For å bruke 2s uregulert lipo bør du skaffe deg R614FS (av erfaring funker også R614FF fint).

              Lykke til
              Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

              Comment


              • #8
                Ja, har vært å snoket på google, men fant bare flere med samme problem, aldri en løsning. Aldri kjkørt i fuktig vær, ved rengjøring er alltid radioboks tatt ut av bilen. snodig at han andre ikke hadde samme problem når han hadde samme batteri oppsett, men selvfølgelig alt gir seg tilslutt. finne meg ett nytt batteri da eller mottager, eller vil det virke bra med en sånn spennings regulator. Takker for alle svar og hjelp.
                Last edited by ofnacrucher; 16 August 2012, 21:21.

                Comment


                • #9
                  Om ikke mottageren er skadet kan vil det fungere med å skaffe en spenningsregulator, eller alternativt benytte life batteri (som kan benyttes uregulert). Sistnevnte er gjerne billigst og du slipper en elektronisk komponent, som kan feile. Det er uansett greit å ha et batteri i backup (de er jo svært billige).

                  Denne passer fint i MBX6 (og nanttech er gode batterier): http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ver_Pack_.html
                  Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

                  Comment


                  • #10
                    Satt på spennings regulator og prolemet ble borte.. litt tregere servoer, men det tar jeg senere.

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X