Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servohjelp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servohjelp.

    Finnes det servo på eks 6 volt og 7,2v batt pakker?
    Kan jeg bare sette inn en spektrum 590 servo i min ST HOBAO(som jeg allerede har gjort), der har jeg 6 volt batt pakke. Prøver bare å finne ut hvorfor denne styringa mi igjen har begynt å svikte. Batteriet er målt til 6,45 volt, så da er nok batt iorden. Selv med bare litt gass så er det minimalt med styring, og under kjøring med gassing setter failsafen seg inn for å så gå i ok modus igjen. Må sies også att styreservoen skjelver mye, og setter jeg nedpå gløderen blir skjelvingen kraftigere, men dette skjedde også med org servoen h102.
    Noen som kan tipse om evt feilsøkin her?
    sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
    TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
    GMBK.

  • #2
    hva slags batteri kjører du på?? er mottaker antennen hel og uskadet?
    prøv å koble utenom bryteren, sett batteri rett i mottakeren. Har mottaker vært utsatt for fuktighet? nok strøm på radio?

    prøv å bytte om ledningene på motaker så du får g/b på styring og omvendt. hvis problemet da flytter seg til den andre servoen, er mottaker gåen.

    Her har du litt å pusle med hvertfall.
    MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
    TRF-415MSXX
    DEX410

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tombola View Post
      hva slags batteri kjører du på?? er mottaker antennen hel og uskadet?
      prøv å koble utenom bryteren, sett batteri rett i mottakeren. Har mottaker vært utsatt for fuktighet? nok strøm på radio?

      prøv å bytte om ledningene på motaker så du får g/b på styring og omvendt. hvis problemet da flytter seg til den andre servoen, er mottaker gåen.

      Her har du litt å pusle med hvertfall.
      Har ett 6 volt nimh 1100, de trekantede) Anntennen måtte loddes i første teleskopstang, den kom ut tidligere når jeg dro antenna ut, det falt ut ett kopperklips det var det som låste antenna sammen den gang(denne radioen fulgte med i rtr pakken, og kvaliteten deretter selvfølgelig)
      Ser jo att ved ett fulladet batteri etter laderens info, når bilen står på bakken uten motoren startet med full gass eller brems på radioen så har den problemer med styringen, akkurat som ved lite strøm på batt.

      Har aldrig liksom klart å kjøre noenlunde på banen med denne heller, jeg mener den ikke har vært som den skal siden den var ny heller, svingingen har alltid vært problemet selv på store åpne plasser.
      Begynte smått nå å kjøre med min 416 nå, og der overrasket jeg meg hvor mye lettere denne var å kjøre, svinge på bane etc i forhold til min st. Og trf er jo en totalt annen bil, det er jeg klar over.
      Kan det være noe som har ridd denne st siden fødselen?:neutral: går så elendig på banen under trening att jeg holder på å bli lei faktisk. Ikke det at jeg er godt trenet altså men hvorfor er denne trf så mye lettere å konntrolere for meg da?? der kommer jeg iallefall en hel runde rundt selv om ikke farten er det store, og farten på min kjøring med st er ikke stor den heller.
      Jeg kjører jo 11 mil tur retur for å kjøre på denne banen, og når jeg da får kun kjørt 5 minutter effektivt da er det ikke mye gøy. Men får begynne med disse tipsene dine ang batt og koblinger, skjer det ikke noe da så vil jeg bytte mottaker så jeg kan bruke DX2 radioen på denne som trf`en. Men min misstanke går faktisk til mottakeren hvis jeg skal tippe egentlig feil her.

      Takker for tipsene. Jeg skal komme tilbake med info.
      sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
      TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
      GMBK.

      Comment


      • #4
        Finner du ikke ut av det vil jeg anbefale deg å ta med bilen til Ole, han har en tendens til å finne ut det meste!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tom71 View Post
          Finner du ikke ut av det vil jeg anbefale deg å ta med bilen til Ole, han har en tendens til å finne ut det meste!
          joda vet det men du er ikke på geiteryggen og kjører av og til du da? Jeg var der idag igjen, men men. Hadde vært greit en med peil hadde prøvd den engang på banen der.
          sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
          TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
          GMBK.

          Comment


          • #6
            Originally posted by rcjon View Post
            joda vet det men du er ikke på geiteryggen og kjører av og til du da? Jeg var der idag igjen, men men. Hadde vært greit en med peil hadde prøvd den engang på banen der.
            Tja....status på biler akkurat nå:

            Hyper 8 Pro: Straks ferdig overhalt men rasa motor(RB WS7III)
            Hyper ST PRO: I atomer og motoren ikke innkjørt(OS V-Spec Speed)
            Tamiya M03R: I atomer og skal kjøres til helga.

            Så du kan si jeg har litt å finne på før jeg kan kjøre....
            Ser gjerne at det er litt mindre søle før jeg kjører igjen, men det kan jo rette seg fort.

            Comment


            • #7
              Det var da mye atomer hos deg da desverre. Var ganske så bløtt og gjørmete der idag ja, støvlane bare sugde seg fast utpå der. Skal opp på skotfoss onsdagen igjen, med mer trening med trf, og denne nye m\ chassie da, den var morsom å kjøre da, de er jo råkule biler. Ho hjemme her som kjøpte den og jeg bet den, så da regner jeg med jeg får låne den litt.
              sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
              TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
              GMBK.

              Comment


              • #8
                Originally posted by rcjon View Post
                Det var da mye atomer hos deg da desverre. Var ganske så bløtt og gjørmete der idag ja, støvlane bare sugde seg fast utpå der. Skal opp på skotfoss onsdagen igjen, med mer trening med trf, og denne nye m\ chassie da, den var morsom å kjøre da, de er jo råkule biler. Ho hjemme her som kjøpte den og jeg bet den, så da regner jeg med jeg får låne den litt.

                Pleier som regel å demontere bil etter løp, kjekt med skikkelig service og ettersyn.
                M'ern er skikkelig moro ja!
                Dere dukker vel opp på Stevneplassen til helga?

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X