Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servoen "skjelver"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servoen "skjelver"

    Noen som vet hva som kan være galt når gasservoen "skjelver" litt når jeg vrir på styreservoen? Noen ganger begynner den og "skjelve" når jeg skrur på strømmen. Jeg har prøvd å legge ledningene til batteriet vekk fra mottakeren, men det er begrenset hvor langt unna det kan komme når batteri / mottaker ligger rett ved siden av hverandre. Kjører Inferno MP777...

    Edit: Det er gasservoen som reagerer på bevegelser fra styreservoen når failsafe er koblet til... I en annen tråd jeg fant nå sto det at det kunne være feil på styreservoen. Prøvde å bytte den med en mye dårligere og helt ny. Resultatet var at skjelvingen ble nesten ikke merkbar, men den er der fremdeles. Kommer ikke til å få sove før jeg har ordnet dette problemet :P

    Last edited by sarge; 12 May 2008, 01:30.
    M&M
    [ Ukjent Monstertruck (EP) ('86) ] [ Inferno DXII ('95) ] [ PureTen Mantis (EP) ('98 ) ] [Inferno MP777 ] sigpic

  • #2
    det kan hend att ledningen fra gass servoen ligger for nerme ledningen til styreservoen. Altså hold dem lengst mulig fra verandre og prøv igenn.
    Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

    Comment


    • #3
      Har du sjekka mottakeren?

      Prøv å kryss-sjekke ved å bytte om på servokontaktene på mottakeren. Selv om det er feil koblet, så er det en enkel måte som bør sjekkes. Hvis skjelvingen nå dukker opp på styringa, så vet du at det ikke er noe galt med servoene, men sannsynligvis mottakeren. Og så bør du prøve med og uten failsafe også for å eventuelt utelukke den.

      Elimineringsmetoden pleier å funke fint til slike problemer
      Kåre Myklebust - 74 Skala1 - Teknisk Hobby
      DX3R-?-DX6i-Baja 5T-LST2-8ight-EK4-EB4-TA05MS-TA05ifs-MSH protos-Outrage Velocity 50-Trex 500/600E/600N/700N-33% Extra 330S-Ultimate 40S-Katana 50-Jazz 3D-

      Comment


      • #4
        Ofte kan dette skje når drevene i servoen begynner å bli slitt/ dårlige, har opplevd dette med mine futaba servoer (9351). Skifta det ene plastdrevet i servoen og den var god som gull igjen
        Team Smallsize 2010
        Team Losi 8ight // Spektrum

        Comment


        • #5
          Originally posted by Sturla View Post
          Ofte kan dette skje når drevene i servoen begynner å bli slitt/ dårlige, har opplevd dette med mine futaba servoer (9351). Skifta det ene plastdrevet i servoen og den var god som gull igjen
          +1 Sturla (igjen
          Ronny Arnesen
          Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

          Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X