Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vann og servoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vann og servoer

    Finnes det servoer som er mer vanntette enn andre? Hvor redd er dere for vann generelt med deres bil?

  • #2
    Du kan tette dem i bunn med våtroms-silikon e.l. Hvis de blir fuktige så kutter de ut eller blir "nervøse" og står og småskjelver.
    Vegard Flattum.Geithus.76.mod
    Fg Monster#Tamiya High Lift Hilux#

    Comment


    • #3
      jeg prøver å holde alt vann vekk fra mine servoer,
      vann+ strømm+ elektronikk pleier å gå dorlig
      Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

      Comment


      • #4
        Er ikke noe problem å bruke de i biler når det er vått. Du må jo selvfølgelig tette de før du kjører. Silikon spray og vaselin funker greit på servoene. Det er som regel værre å få mottageren og motoren til å funke. Dette bildet er min bil i Spydeberg under forrige NC løp, motoren stoppet til slutt etter at den tok inn litt vann. Bildet er hentet fra www.modellbil.net som forøvrig er en fin side med masse fine bilder. Håper det går greit John?

        Last edited by Thypoon; 9 July 2008, 20:22.
        Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

        Comment


        • #5
          Jeg kjørte uti sjøen med giga crusher`n min i dag, har ikke prøvd motor og mottaker enda, men servoene funker
          Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
          Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
          TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

          Comment


          • #6
            Originally posted by djegga View Post
            Jeg kjørte uti sjøen med giga crusher`n min i dag, har ikke prøvd motor og mottaker enda, men servoene funker
            Sjøen? Har du ikke flushet motoren din så har nok denne begynnt å ruste innvendig allerede, om den har "drukket vann" that is. Du KAN være heldig...
            "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

            Comment


            • #7
              jeg skrudde faktisk opp hele motoren, vaska med ferskvann, olja opp på nytt og skrudde sammen Den funker fett fortsatt, lurer bare på om gasser`n er begynt å fjuske.... bra jeg har en komplett ekstra motor da
              Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
              Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
              TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X