Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny servo til rundt 200kr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny servo til rundt 200kr

    Servoen min knakk ved skruefestet, har limt og styrt på, men så tenkte jeg at jeg like gjerne kunne kjøpe ny servo siden den gamle vil sikkert bare knekke igjen, og med børsteløst trenger jeg vel større kraft.

    Har sjekka rundt på nettet for å finne ut hvor sterk den servoen jeg har er, mener å ha sett at stod 40oz (rundt 2kg?) en plass, men finner det ikke igjen. Servoen er ivertfall denne: http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=80559
    Den har "standard torque" hva nå enn det måtte bety.

    Vet ikke hvor stor den nye må vere (eller hvor stor den gamle var), men den skal sitte i en e-firestorm. Vil ikke bruke mer en 200kr, men kan strekke meg til 300. Den skal jo bare vere litt sterkere og mer holdbar

    Jeg har sett på denne: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkter.aspx?vareID=1690&itemref=328∏=Futaba%20S 148%20std%20Servo&kategoriID=10000
    Vil denne funke som styreservo?

    Kom med forslag!
    Traxxas Slash 4x4, hpi E-Firestorm 10T, Team Loosi Micro-Desert-truck, Twister Bell 47

  • #2
    den du linker til, den er nesten samme som den du har.
    på 4x4rc.no har de sterke servoer til en billig penge.
    www.norcc.com

    Comment


    • #3
      kjøp denne du http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000 så har du power så det holder til en billig penge.
      Steinar kvarme (leken gammel mann
      proto type dragster---Yak54 40%---funtana x100---diverse depron kjerrer---Proto type siv pram---Addiction. RC er like avhengihets skapende som heroin,bare dyrere

      Comment


      • #4
        Styreservo er absolutt noe du bør legge litt mer penger i.
        Kikk utenlands, økonomisk selvmord å kjøpe servoer her hjemme.
        www.rc-mushroom.com eller www.carolinasrc.com er mine favoritter.
        Billig og bra servo er f.eks hitec 985MG 65$, koster kjapt 7-800kr her hjemme.
        645mg er kanskje ok til en elektro bil, men jeg syns den er pinglete og treig, koster vel 35$ i utlandet, 4-500 her hjemme
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

        Comment


        • #5
          Servoen din var vel en Futaba S3003 om jeg husker riktig.

          Dersom du vil kjøpe brukt på eBay kan du få f.eks både Futaba og KO Propo til rundt $50 (pass på at frakt til Norge ikke er over $10). Gode alternativer kan være S9451 og S9452 fra Futaba, og 2143 og 2343 fra KO Propo.

          Comment


          • #6
            Er det servoer som ikke knekker så lett? (alu deksel eller lignende)

            Tåler denne mye? http://www.carolinasrc.com/Webstore/Scripts/prodView.asp?idproduct=6158'

            Eller den som tomrer nevnte? http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkter.aspx?vareID=10513&itemref=333∏=Power%20H D-9150MG&kategoriID=10000
            Traxxas Slash 4x4, hpi E-Firestorm 10T, Team Loosi Micro-Desert-truck, Twister Bell 47

            Comment


            • #7
              jeg forseslår at du kjøper her i norge hvis du bare skal kjøpe en ting.
              http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000 det der så ut som en veldig bra og billig servo.

              Comment


              • #8
                Hvordan kan du velge ut en pingleservo når du kan finne en ril omtrent samme prisen med MYE bedre specs. som du i tillegg er tipset om?


                Hva er argumentet med å bare kjøpe en ting, så gjør det hjemme?
                Skal du bare spare 300kr og få et mye bedre produkt, nei da er det bedre å bruke 400kr på søppel her hjemme...
                Last edited by casevac; 21 August 2008, 16:49.
                MBX-6
                Slash 4x4 rtr
                - Midtskogen Raceway-

                Comment


                • #9

                  Hvordan kan jeg vite at denne passer i min bil? (er en standard størrelse?)
                  Det er futaba kontakter, eller må jeg lodde på selv?
                  Traxxas Slash 4x4, hpi E-Firestorm 10T, Team Loosi Micro-Desert-truck, Twister Bell 47

                  Comment


                  • #10
                    Den passer til futaba.
                    MBX-6
                    Slash 4x4 rtr
                    - Midtskogen Raceway-

                    Comment


                    • #11
                      Takk for svar! Men er det en fordel å ha eget mottagerbatteri? (med tanke på servoen)
                      Traxxas Slash 4x4, hpi E-Firestorm 10T, Team Loosi Micro-Desert-truck, Twister Bell 47

                      Comment


                      • #12
                        I en elektrobil har du strømkilde i kjørebatteriet, skal du ha mer strøm så går du for et skikkelig LIPO batteri, 3600-5000mAh, det er saker det!
                        I forhold til å bruke den stusselige batteriholderen som følger med enkelte nitrobiler med 4xAA batterier så er det helt klart en fordel med en skikkelig 6V mottagerpakke, ja.
                        14-1600mAh anbefales, helst av et ok merke, f.eks IB (intellect), Orion, Venom, LRP/Nosram, GP, finner du ikke 1600mAh av disse så tar du heller et 1200mAh enn et 1600mAh billigbatteri.

                        Hentet denne fra mushroom da jeg ikke fikk opp carolinas siden. Så må mu velge den formen som passer i bilen din.
                        Last edited by casevac; 21 August 2008, 20:39. Reason: dfsgh gnt njxvgfbhz
                        MBX-6
                        Slash 4x4 rtr
                        - Midtskogen Raceway-

                        Comment


                        • #13
                          lol, hva er vitsen å ha et batteri til i bilen når den får 7,2 volt fra kjørebatteriet?
                          www.norcc.com

                          Comment


                          • #14
                            Åja, i en E-firestorm ja, hehehehehehe
                            Nei da trengs det ikke så mye mer nei
                            Skal modde svaret mitt litt, for sikkerhets skyld
                            MBX-6
                            Slash 4x4 rtr
                            - Midtskogen Raceway-

                            Comment


                            • #15
                              Viss servoen skal ha 6 volt for å yte maks, blir det da noe igjen til motoren??(eller omvendt). slik tengte jeg, men man skal kansje ikke svinge og gi full gass samtidig
                              Traxxas Slash 4x4, hpi E-Firestorm 10T, Team Loosi Micro-Desert-truck, Twister Bell 47

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X