Announcement

Collapse
No announcement yet.

brems servo til fg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • brems servo til fg

    noen som vet hvordan servo jeg må ha til fg monstr?har montert skive bremser forran,hvor mange kg må denne servoen klare?takker på forhond på svar
    FG Monster /Fs King Kong 4wd,jetro pipe. . kyosho giga crushersavage x ss 5.9

  • #2
    På min FG Marder brukar eg ein 13 kgs servo for å vera sikkerDå bøyer chassiplata seg litt,hehe
    Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
    FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

    Comment


    • #3
      Om servoen skal trekke både skivebrems forran og orginal bakbrems bør du nok oppgradere standarservoen litt ja Masse fint å velge i her - husker ikke helt hva som sitter i bilene mine nå, men er iallefall over 10kg på dem.
      sigpic
      MCD StadiumTruck m/ Race Porta Pro Mod 27,2 og RN potte

      Comment


      • #4
        brems

        ok da får jeg kjøpe en sterk servo! tenkte på hitec eller futuba?har dere noen tips der også??
        FG Monster /Fs King Kong 4wd,jetro pipe. . kyosho giga crushersavage x ss 5.9

        Comment


        • #5
          Det høyrer også med til historien at eg har egen servo til frambremsaneHitec er gode servoar det,Futaba også men dei har eg brukt så lite.Du får sjå litt rundtom etter servoar på minimum 10 kg kraft og sjå kva som passar ditt bruk best.Er jo både digitale og analoge servoar,der er det jo ein viss prisforskjell.
          Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
          FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

          Comment


          • #6
            Er jeg den eneste som har 25kg som brems, gass og forbremser på marderen?



            Mulig det er overkill. Men jeg fikk låsing på alle 4 hjula med den futabaservoen.

            Jeg anbefaler også å ha en separat servo til forbremsene. Mye lettere å justere uten at det påvirker justeringene av bakbremsene.

            Du kan for eksempel klare deg med originalservoen som gass og brems og så smelle til med en 10kg servo til på forbremsene. Om man ser under radioboksen så er det plass til en servo til. Så setter man radioboksen der hvor batteriet står, og setter et batteri mellom styrebukkene.

            Mye å ta tak i om man velger en slik løsning, men bremsene på bilen blir mye lettere å justere når de får hver sin servo.

            I tillegg kan du justere en helt syk EPA på den tredje servoen så servoen drar bremsene jævlig langt ut igjen når du slipper bremsen. Så slipper du bremser som ligger og subber på skivene når bilen triller. Men dette forutsetter at du kan bruke 3. kanalen på radioen som slave mot bremsen, og kan stille inn EPAen individuelt. På andre radioer så må man nok bruke vanlig Y-kobling og kan derfor ikke stille inn EPA individuelt mellom servoene. Alternativet her kan være å kjøpe en kraftigere servo og ha på et større horn slik at servoen får et lenger armslag.
            Last edited by Motörhead; 27 September 2008, 15:09.
            sigpic
            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

            Comment


            • #7
              monter 2 Hitec HS645MG servoer .
              en til gass og bak brems og en ekstra til forbrems.
              jeg har kjørt med dette oppsettet lenge å det fungerer helt utmerket.
              det er ikke noe problem å låse hjuøa hvis man justerer bremsene riktig
              menå låse hjula er helt bortkasta. da mister du styringen på bilen det er bedre å justere slik at man bruke bremsen til å ta ned hastigheten.


              en 25 kg servo bli etetr min mening fo rsterk til å bruke som bremse servo. chasssis og radio plate er ikke stivt nok til at de står i mot krafta fra servoen.
              en Hitec HS645mg servo er mer en sterk nok til å bøye chassis plata hvis man ikke justerer
              EPA på radion.
              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
              alt under 1200 cc er en startmotor.
              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

              Comment


              • #8
                Som jeg sier så trengs det kraftigere servo ved forlengning av hornet. Momentstangprinsippet.

                Det at hjulene låses sier bare at bremsene ihvertfall fungerer og man kan finjustere litt så man ikke får full låsing. Eventuelt aktivere ABS funksjonen om radioen har dette (pulserende brems).
                sigpic
                If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X