Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan gjøre en servo vantett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by daytonabeach View Post
    Hvor får man kjøpt plasti dip i norge, og hvordan fikser du servo armen/hjulet?


    kosta 200 spenn tror jeg det var,bare dyppa servoen i boksen og lot den renne av seg. smurte vaselin på servohodet.
    FG Marder 2 wd, Savage X med force .32 motor. atomic møkkabil warhead, en gammel hong nor, diverse fly.... og Knalle (værdens råeste moped)

    Comment


    • #17
      Kult, takk
      Baja 5b 26cc - tune pipe, more mods later...

      Comment


      • #18
        Originally posted by _:macgyver:_ View Post
        hei jeg bruker dax hårvoks som de selger på H&M funker helt fint, den ødelegger ikke servoene over lengere tide slik som vaselin. (tror ikke boksen koster mere en 40 kr)
        kan vaselin ødelegge servo inn mat da? har du erfart det?
        Kyosho Caliber 30 Savage 4,7 heimamekk Tanks

        Comment


        • #19
          Må man tette servoen med vaselin el. før man dypper den i plasti dip?
          Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
          Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

          Comment


          • #20
            la bare litt vaselin rundt servohodet før jeg sank hele servoen nedi. vet ikke om det er nødvendig men.. la også litt vaselin rundt etter at staget var festet til servoen etter dyppingen.

            dyppet de 3 ganger jeg, for sikkerhets skyld. bare husk at de bygger en liten mm da
            FG Marder 2 wd, Savage X med force .32 motor. atomic møkkabil warhead, en gammel hong nor, diverse fly.... og Knalle (værdens råeste moped)

            Comment


            • #21
              ved lang tid's bruk kan vaselin herpe servoene detter skjer ikke den første uka men KARNSJE etter 14+ månder
              Mta4 s28, Hjemmelagd beltebil,kyosho zaboon,Hirobo XRB SR Lama heli,Featherweight robot.
              Hitec Eclipse 7 QPCM

              Comment


              • #22
                Litt nysgjerrig, hvordan kan vaselin som består av rent fett uten kjemikalier herpe en servo?
                Baja 5b 26cc - tune pipe, more mods later...

                Comment


                • #23
                  det er to typer vaselin fant jeg ut nå, det er den vandelige kløver vaselin og syrefrie. den som kan herpe de er den vandelige den inneholder en type syre som kan skape irr på kortet
                  Mta4 s28, Hjemmelagd beltebil,kyosho zaboon,Hirobo XRB SR Lama heli,Featherweight robot.
                  Hitec Eclipse 7 QPCM

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by _:macgyver:_ View Post
                    det er to typer vaselin fant jeg ut nå, det er den vandelige kløver vaselin og syrefrie. den som kan herpe de er den vandelige den inneholder en type syre som kan skape irr på kortet
                    da er eg med.. eg har kjørt med kløver vasselin.
                    den bruker eg og for å hindre irr på bilbatteriet mitt.. vet også at bkk, bruker den til høyspent kobling for å hindre oksidering på koblingene sine. (en gammale kar eg hadde som lærer på yrkeskolen som e kilde).
                    Kyosho Caliber 30 Savage 4,7 heimamekk Tanks

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by tin_tin98N View Post
                      da er eg med.. eg har kjørt med kløver vasselin.
                      den bruker eg og for å hindre irr på bilbatteriet mitt.. vet også at bkk, bruker den til høyspent kobling for å hindre oksidering på koblingene sine. (en gammale kar eg hadde som lærer på yrkeskolen som e kilde).
                      på elektronikk bør enn bruke syrefri vaselin altså ikke kløver vaselin. den har en syre i seg som vil oksidere på kort og loddinger. d er klart det vil hjelpe mot vann, men over tid vil servo fylt med kløvervaselin bli føkka....
                      sigpic
                      Team Elefun

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X