Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hitec HS-645MG problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det er den jeg og bruker, men det er jo den som er original på FG ST. Det blir nok Spectrum DX3S/DX3R eller Futaba 4PK også etter vert
    HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
    Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

    Comment


    • #17
      Alle de 5-6 hs-645mg jeg har hatt, har elektronikken kuttet ut. Hitec's desidert dårligste servo?
      bygge-bygge-bygge-bygge-testkjøre-bygge-bygge-bygge-bygge

      Comment


      • #18
        Originally posted by Gizzly View Post
        Har siste rest stående på mine biler jeg også, regner med det blir et annet merke etterhvert ja, men servoene har holdt lenger etter at jeg begynte å bruke orginal senderen igjen da, tidligere brukte jeg en hitetc FM aggressor, og justerte inn endeslag på både styring gass og brems.. men den åt opp servoene etterhvert som jeg satt dem inn


        det er ikke radioen som tar knekken på servoene det er bruker´n.

        hvis man ikke er pinlig nøye når man justerer EPA så brenner en hvilken som helst servo. enten den heter Futaba eller Hitec.
        en servo som står å bryter mens man har fullgass brenner opp til slutt. å er det noe de fleste her på forumet har så er det full gass å da helst så lenge som mulig.

        for høy spenning i fra ett ny oppladet batteri kan brenne elektronikken på servoen.
        trgeheter i gass/bremse/styrings overføringer som gjør at servoen må jobb hardt kan brenne elektronikken.
        fuktighet i elektronikken er ikke noe den liker heller. man behøver ikke kjøre i vann for å få fuktighet inn i servoen. dethodler å være ute å kjøre i kaldt vær å så sette bilen inn i varmen. da får man kondens som legegr seg over alt. hvis ike all kondensen er borte bår man setter strøm på servoen brenner elektronikken.
        Servoene er ikke vanntette å dermed er de ikke luft tette heller.
        hvis man gjør noe så enkelt som å demontere servo kassa å legeg lit vannfast fett i skjøtene op servoen er mye gjort.
        det holder van og luft unna.

        men mest kritisk er EPA



        jeg har kun kjørt Hitec servoer i de 90 Åra jeg har holdt på med RC biler og har vel sp vidt jeg kan huske kun hatt problemer med 3 servoer. en rasjk opptelling sier med ca 40-50 forskjellige nye og brukte biler alle utstyrt med Hitec servoer.
        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
        alt under 1200 cc er en startmotor.
        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

        Comment


        • #19
          hadde denne servoen jeg også, elektroniken kuttet på min også.
          www.norcc.com

          Comment


          • #20
            Har hatt denne type servo jeg også(har den fortsatt) Den har overlevd 5 biler, alle 1/8 buggy. Så hvorfor deres ryker skjønner jeg ikke?!?

            Holder en knapp på det Crazy beetle skreiv, med tanke på EPA o.s.v.
            Kristian Bjørke 88"

            Comment


            • #21
              Nå er det sånn d att jeg er relativt fersk i dette gamet!! og ikke har jeg satt meg så veldig inn i dette med servoene, og hva EPA står for det vet jeg ikke, men er nok sikkert noe uvettig kjøring og bruk som har fått di siste 5 servoene mine til å ryke.
              HPI Baja 5B SS. PRO MOD POWER/PRO PIPE. futaba 4pk... MCD RR 4bolt 30.5 PRO MOD

              Comment


              • #22
                Ved hjelp av EPA end point adjustment kan du justere hvor langt servoen kan gå i en rettning.
                Her står det litt om forskjellige RC gloser http://home.online.no/~ei-bran/nybeg/tower/dictionary/dictionary.html
                HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Crazy beetle View Post
                  det er ikke radioen som tar knekken på servoene det er bruker´n.

                  hvis man ikke er pinlig nøye når man justerer EPA så brenner en hvilken som helst servo. enten den heter Futaba eller Hitec.
                  en servo som står å bryter mens man har fullgass brenner opp til slutt. å er det noe de fleste her på forumet har så er det full gass å da helst så lenge som mulig.

                  for høy spenning i fra ett ny oppladet batteri kan brenne elektronikken på servoen.
                  trgeheter i gass/bremse/styrings overføringer som gjør at servoen må jobb hardt kan brenne elektronikken.
                  fuktighet i elektronikken er ikke noe den liker heller. man behøver ikke kjøre i vann for å få fuktighet inn i servoen. dethodler å være ute å kjøre i kaldt vær å så sette bilen inn i varmen. da får man kondens som legegr seg over alt. hvis ike all kondensen er borte bår man setter strøm på servoen brenner elektronikken.
                  Servoene er ikke vanntette å dermed er de ikke luft tette heller.
                  hvis man gjør noe så enkelt som å demontere servo kassa å legeg lit vannfast fett i skjøtene op servoen er mye gjort.
                  det holder van og luft unna.

                  men mest kritisk er EPA



                  jeg har kun kjørt Hitec servoer i de 90 Åra jeg har holdt på med RC biler og har vel sp vidt jeg kan huske kun hatt problemer med 3 servoer. en rasjk opptelling sier med ca 40-50 forskjellige nye og brukte biler alle utstyrt med Hitec servoer.

                  Mulig det ligger bilder av denne forklaringen der ute en plass, men har du noen som viser mer spesifikk hvordan dette gjøres.? Skal snart hente min nye FG Monstertruck og vil gjerne ta noen forhåndsregler på den for å spare litt unødvendig arbeid/slitasje..!?
                  HPI Baja 5B SS. PRO MOD POWER/PRO PIPE. futaba 4pk... MCD RR 4bolt 30.5 PRO MOD

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by RCislife View Post
                    Ved hjelp av EPA end point adjustment kan du justere hvor langt servoen kan gå i en rettning.
                    Her står det litt om forskjellige RC gloser http://home.online.no/~ei-bran/nybeg/tower/dictionary/dictionary.html

                    Hehe får sette seg på skole benken og gjøre leksen min
                    Mange takk, har en del å lære her da, men først og fremst vil jeg nyte dette som en hobby og "leke" meg innimellom sjøslagene i heimen, før jeg satser på å bli proff får å si det sånn
                    HPI Baja 5B SS. PRO MOD POWER/PRO PIPE. futaba 4pk... MCD RR 4bolt 30.5 PRO MOD

                    Comment


                    • #25
                      Justerer man EPA på senderen eller på selve servoen!?

                      Comment


                      • #26
                        På senderen
                        HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                        Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X