Announcement

Collapse
No announcement yet.

Programere senterpunkt på digitale servoer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Programere senterpunkt på digitale servoer?

    Jeg har 2 stk. Rhino Digi 4 servoer som jeg skal bruke til styreservoer i bilen min. Siden jeg kjører dobbelt opp med styre og gass/brems servoer, pluss en killswitch i 3. kanalen så må jeg bruke y-kabler fra mottageren til servoene for å få plass til alt på mottageren. Problemet er at servohornene på styreservoene ikke blir stående helt på linje med senterlinja i servoen, og servoene er heller ikke like mye 'ut av kurs'. Jeg ser at både Spektrum og Hitec har programeringsmoduler til sine servoer, men jeg kan ikke finne noe lignende fra Multiplex. Spørsmålene mine er:
    1) Er det mulig å programmere senterpunkt i en servo?
    2) Og kan jeg bruke f.eks. Spektrum sin programmeringsenhet på Multiplex servoer?

    (Jeg er klar over at jeg kan bruke sub-trim'en på senderen til å justere servoene så de blir stående omtrent like mye ut av kurs. I praksis så er denne løsningen sikkert mer enn god nok, men det er altså ikke det jeg lurer på.)

  • #2
    Kan hjelpe å prøve forskjellige servohorn faktisk! Bytt over de to og se om de havner litt anderledes ut
    - Traxxas Revo .26, HPI King Crawler, Tamiya TXT-1
    - TWM Groovy 50 F3A, Goldberg Cub, Protech El. seiler

    Comment


    • #3
      Har prøvd. Det hjalp litt, men det er fortsatt ett godt stykke igjen før de peker rett fremover. Det må da være en måte å få "kalibrert" disse servoene.....

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X