Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba Bls 351, 451 eller 9351?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba Bls 351, 451 eller 9351?

    Har brukt disse som styre servoer i Xray 808 og xt-8. I løpet av sessongen fra sommerferien og ut ødela jeg 2 Stk 451 og 1 Stk 351. Den ene 451 servoen holdt 4 tanker før det var sluttkjørt. Den eneste som holdt var den som ikke er børsteløs (9351). Noen andre som har har den samme erfaringen, eller er det bare jeg som ikke får de børsteløse til å holde og eventuellt hvorfor??
    Mustit Rc 2012
    Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
    Bjørn-Ivar Haug

  • #2
    451 på styring høres svakt ut. Da ryker de fort hvis du overbelaster.
    351 er nok, men årsaken kan jo være at servosaveren din er for stram?

    Hva er det som ryker da? Motor, elektronikk, drev????
    TEAM ELEFUN

    Comment


    • #3
      Har hatt samme problem med en bls 451,den holdt ikke lenger en noen timers kjøring!
      Servoen slutter å virke som den skal,jeg må hjelpe den på vei og det virker som om drev har gått,men har hatt opp og sett på drev,alle er like hele.
      Veldig iriterende med så dyre servoer.
      Har byttet til s9351 og s9451,ingen problemer med de.
      www.buggyshop.no TEAM BUGGYSHOP
      CASTER RACING ZX-1.5R&S10B SAVOX GO-Engines 4PK
      +++

      Comment


      • #4
        Jeg har hatt drev- havari på 2 9351, etter laaang tids misbruk. Veldig enkel og billig rep, en pose drev kostet meg vel 20$.
        Har hørt flere som har hatt problemer med bls servoene, de er litt mer kilne hvis de ikke er 100% riktig satt, hvis de står og gnager så lever de mye kortere enn de gamle typene.
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

        Comment


        • #5
          Høres litt merkelig ut dette, jeg har brukt 451 i hele 08 sesongen i fueltouring uten problem. Regn og støv uten trøbbel. Hva slags radio/mottager og strømkilde bruker du? Eneste jeg kan komme på er at jeg brukte en litt liten regulator på lipo batteriet og da ville de ikke virke. Det skjdde ikke på 9451 og 9351 servoene.
          Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

          Comment


          • #6
            har endpoint vært justert skikkelig på de da? kjører dobelt bls351 selv, og er kanonfornøyd med de så langt, men har hørt at de kan kvelde fort om de ikke er justert skikkelig. nå er de jo ikke så dyre lenger heller
            MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
            TRF-415MSXX
            DEX410

            Comment


            • #7
              Kjører med futaba 3pm 2,4. Har justert ende punkt og vanlig 6v batteri pakke.
              Også blir det fort slark i bls som styre servo på buggy`n!,byttet til s9351,har ikke blitt noe slark på de enda.
              www.buggyshop.no TEAM BUGGYSHOP
              CASTER RACING ZX-1.5R&S10B SAVOX GO-Engines 4PK
              +++

              Comment


              • #8
                Servo saveren er strammet litt mer enn det som står i byggemanualen, men det er jo noe alle gjør for å få mer styre respons. 9351 tåler det jo virker det som.. Det er 2 motorer, og 1 drev sats som har gått. Radio utstyret jeg bruker er Specrtrum Dx3R og Sanwa m11. Kjører med 6v 1600 mah Batterier. End point blir sjekket før hver kjøredag eller ettersom bilen får litt medfart... Titt og ofte med andre ord
                Mustit Rc 2012
                Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
                Bjørn-Ivar Haug

                Comment


                • #9
                  Høres jo ikke ut som noe brukerfeil nei, kanskje det er mandags produksjon. Er jo litt synd at slikt skjer med servoer som er så gode og dyre. Men strengt talt så har ikke jeg merket noe stor forskjell på 9351 og 351 så da kan du jo bruke den du har.
                  Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

                  Comment


                  • #10
                    Hater mandager!
                    www.buggyshop.no TEAM BUGGYSHOP
                    CASTER RACING ZX-1.5R&S10B SAVOX GO-Engines 4PK
                    +++

                    Comment


                    • #11
                      Tja, du kan jo prøve.... Futaba gjør et poeng av at de har ett år garanti på disse servoene. Kanskje du er heldig...
                      MBX-6
                      Slash 4x4 rtr
                      - Midtskogen Raceway-

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by casevac View Post
                        Tja, du kan jo prøve.... Futaba gjør et poeng av at de har ett år garanti på disse servoene. Kanskje du er heldig...


                        Litt sent. De havna i søppla under en opprydding i sakene før jul. Lurte i grunn bare på om det var andre som har hatt det samme problemet som meg. Ikke værre enn å holde seg til 9351 neste sessong. De har fungert feilfritt under alle mulige forhold så langt.
                        Mustit Rc 2012
                        Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
                        Bjørn-Ivar Haug

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har bare bra erfaring med 9351, har enda ikke prøvd ace servoer, mange som skryter av dem.
                          MBX-6
                          Slash 4x4 rtr
                          - Midtskogen Raceway-

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har aldri tatt flere servoer enn i fjorårets sesong da jeg kjørte 808... Når jeg kjørte den gamle xrayen xb 8 tok jeg aldri servoer... Kan bare være uflaksen min, men har hørt om flere som har tatt servoer i 808 bilen først og fremst på styringa.
                            Team Smallsize 2010
                            Team Losi 8ight // Spektrum

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har brukt 451 på styring i hele fjor, det er den beste servoen jeg har hatt mtp slark.
                              Husker 9351 holdt, men ble slarkete.
                              Ace brukte jeg i ca 1 time, de byttet jeg da gass/brems servoen sluttet å virke på nordisk.

                              Om servoene ryker på 808, så tror jeg man enten har uflaks med servoene, ikke har justert de riktig, eller har for stram saver.
                              sigpic

                              Team Xray

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X