Announcement

Collapse
No announcement yet.

360 servo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 360 servo

    Har holdt på med litt ombygging av servo her, har laget meg noen 360 servoer.
    De snurrer helt til stikken slippes, eller bryteren slås av på fjernkontrollen.

    Kan mekke slikt til andre om av interesse.
    Har dere gamle servoer liggende og har bruk for en 360 servo, så er dette mulig.

    Tar noen få kroner for jobben, eller 1 servo pr servo som dette gjøres med.
    Send meg PM for mer info.
    Hjemmelaget bensinbåt, elektrobåt. Smit nederland, PT-10, Robbe Nordnery og MS Lyngen.
    RC Video Vesterålen modellbåtklubb.

  • #2
    Pass på at på noen servoer (ofte billige modeller) så blir motoren brent ut, vist du kjører servoen for lenge uten å la den kjøle seg ned
    Marius Johansen - http://tnrc.ipublish.no/ - Team Mustitrc
    Team associated - Vampire racing - Rb - Jconsepts - Savox - Sanwa

    Comment


    • #3
      Mye kommer jo også ant på hva man bruker den til.
      Skal man bruke den på et helikopter med foto under (for å kunne dreie hele greia 360), så må man bruke en meget god servo.

      Skal man bruke den til drift av en radar, eller noe annet som ikke gir motstand. Så kan man bruke en billig servo.
      (uansett så vil jeg ikke råde noen til å bruke den billig billig servoen MG-995.)
      Den fungerer ikke til noe. Hverken modifisert eller som original.
      I noen tilfeller kan man få en "bra" utgave av den, men de fleste "glitcher" og lever sitt eget liv.
      Hjemmelaget bensinbåt, elektrobåt. Smit nederland, PT-10, Robbe Nordnery og MS Lyngen.
      RC Video Vesterålen modellbåtklubb.

      Comment


      • #4
        Hehe, jada selfølgelig. Men jeg har selv brent noen servoer pga bruk i for lange perioder som winch osv...
        Marius Johansen - http://tnrc.ipublish.no/ - Team Mustitrc
        Team associated - Vampire racing - Rb - Jconsepts - Savox - Sanwa

        Comment


        • #5
          hehe, jepp det er fort gjort
          Har funnet ut at en servo til ca 3-400 til winch er greit (futaba synes jeg fungerer best til dette).
          Futaba std servo (som bruker å følge med fjernkontroller) kan være litt for svak til langtidsbruk.
          Den fungerer utmerket til "Radar" servo
          Hjemmelaget bensinbåt, elektrobåt. Smit nederland, PT-10, Robbe Nordnery og MS Lyngen.
          RC Video Vesterålen modellbåtklubb.

          Comment


          • #6
            Det er det jeg har funnet ut å. Så nå driver jeg og mekker en winch med 540 størrelse børstemotor, med esc og hele pakka. DEN blir sterk nok! Selfølgelig med en form for girkasse.
            Marius Johansen - http://tnrc.ipublish.no/ - Team Mustitrc
            Team associated - Vampire racing - Rb - Jconsepts - Savox - Sanwa

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X