Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gass servo til LS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gass servo til LS

    Den gamle Hitec 755MG tok kvelden, så nå trenger jeg ny.

    Lurer på en Multiplex Rhino 4 eller en ny Hitec 755MG, men det er jo stor prisforskjell her.

    Derfor lurer jeg på om det er bortkastet å bruke en Rhino 4 til gass servo?

    Den er rikrig nok nesten 3 ganger så kjapp, men vil man merke noe til dette, slik som at bilen blir kjappere i responsen?
    Det er vel noe forsinkelse uansett i en forgasser siden motoren må suge til seg mer bensin, slik at denne ekstra responsen blir spist opp.
    Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

  • #2
    ACE DS1015 er vell en servo som er mye brukt til gass og brems på LS-biler. Kjapp og presis, og noe mindre i omfang enn Rhino Digi 4.

    Comment


    • #3
      Du vil nok ikk emerke noen stor forskjell på responsen.
      hvis du sitter med en WT 813 forgasser vil den nok kanskej gi noe mer ved raske på drag men det er nok marginalt.
      kjører du met wt771 forgasser kan det hende du opplever at bilen nøler ved pådrag hvis du har en for rask servo.

      755 mg servoene er jo ganske trege. har du f,eks vurdert en hitec 5745 MG den er digital og ligger mitt i mellom 75 MG servoen du har brukt og Rhino 4.
      A REAL TWIN IS A V-TWIN.
      alt under 1200 cc er en startmotor.
      R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Lord_Helmet View Post
        ACE DS1015 er vell en servo som er mye brukt til gass og brems på LS-biler. Kjapp og presis, og noe mindre i omfang enn Rhino Digi 4.
        Ikke så dum den, men vil helst ha en servo med "Rhino" størrelse pga at hullene i servoplaten er i den size`n.
        Originally posted by Crazy beetle View Post
        Du vil nok ikk emerke noen stor forskjell på responsen.
        hvis du sitter med en WT 813 forgasser vil den nok kanskej gi noe mer ved raske på drag men det er nok marginalt.
        kjører du met wt771 forgasser kan det hende du opplever at bilen nøler ved pådrag hvis du har en for rask servo.

        755 mg servoene er jo ganske trege. har du f,eks vurdert en hitec 5745 MG den er digital og ligger mitt i mellom 75 MG servoen du har brukt og Rhino 4.
        Hmm, jo så litt på den. Men det står hos RC racing: Only use on steering...
        Skjønner ikke helt hvorfor det...any idea?

        Her er forresten den gamle servo:
        Click image for larger version

Name:	DSC01234.jpg
Views:	1
Size:	29.5 KB
ID:	762690

        Legg merke til en av de 4 fetene, brent og sprekt
        Den har oppført seg litt rart de 3 siste tankene, og da jeg åpnet den var det en del fukt.
        Åpne i samme slengen en av Rhino servoene, men der var det omtrent helt tørt.
        Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X