Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex rhino går i stykker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multiplex rhino går i stykker

    Hei

    Jeg kjøpte en rhino servo til styringen i min fg buggy 4wd. den varte i 30min ca. reklamerte på den og fikk ny. den nye varte i noen uker. den sluttet å virke når jeg kjørte på en fotball bane i grus så den har ikke fått noen slag.

    Begge 2 luktet svidd. så det må være elektronikken som har brent. drevene så helt fine ut.
    HAr justert skruen på kontrollen slik at servoen ikke skal jobbe unødvendig.
    Servoen ser ut til å gå lett uten motstand

    Noen som har noe erfaring med dette ?
    Last edited by stepp666; 2 May 2009, 22:17.

  • #2
    Kansje servo-saver fjøra er strammet for hardt? Eller at det er mye motstand? Og, har lest at om du bruker lipo, så skal den ikke tåle det.
    Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
    Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

    Comment


    • #3
      Har du justert EPA'en slik at servoen ikke står å burer når den er i full sving?
      HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
      Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

      Comment


      • #4
        takk for kjappe svar

        Glemte å skrive at jeg har stilt inn på kontrollen slik at den ikke blir belastet. den stopper å svinge før den møter motstand. og jeg kjører NiMH batterier.

        Comment


        • #5
          Multiplex Rhino har vel en kjent tendens for å brennes.

          Lurer på om ikke det er en på det danske forumet som reparerer samt har lagt rep guide til de.

          Comment


          • #6
            Hmmmm

            HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
            Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

            Comment


            • #7
              Eg monterer 3amp. sikringer på mine Rhinoer så får man se om de holder.....
              As kid i had a FG, now i`m a man and have a MCD.
              Spektrum DSM racing system, MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .W/Re-load`s Edition TS Reedcase 30.5cc

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X