Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bluebird - spektrum - mindre utslag en vei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bluebird - spektrum - mindre utslag en vei

    Jeg har en Spektrum DX3 sender og en SR3100 mottaker.
    På styringen på de forskjellige bilene mine har jeg en Bluebird bms631mg servo.

    Det som virker litt snodig er at jeg på samtlige biler virker som jeg har dårligere utslag til den ene siden.

    EPA er juster på 125 (fullt utslag) og de står i null (+/- 1-3) på justering. Men en så liten justering som kanskje 3 til venstre eller høyre skal jo ikke ha såpass stor forskjell.

    Kan det rett og slett være at Bluebird servoene ikke fungerer så bra med Spektrum?
    "The Dagfather" - Dag Mykland
    Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
    XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

  • #2
    Muligens et dumt spørsmål, men har du sentrert servoen så mye som mulig *mekanisk* før du endrer EPA, SUB osv?
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Sentrert mekanisk som i å sette på servohornet når hjulene står rett frem og servoen er i null? Ja.. Men det blir jo alltids bittelitt utslag som jeg skrev kanskje fra 1-3 i elektronisk endring.
      "The Dagfather" - Dag Mykland
      Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
      XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

      Comment


      • #4
        Du sier at EPA står på 125, men har du justert EPA begge veier?

        Comment


        • #5
          Ja.. EPA står på 125 begge veier..

          Jeg har ikke klart å finne noe på senderen som skulle tilsi at det er den som sender feil informasjon.. Mistenker kanskje servoen.. Men skal ta den ut og ta en måling.. Men virker veldig rart at jeg har ganske klart mye mindre sving til den ene siden enn den andre..
          "The Dagfather" - Dag Mykland
          Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
          XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

          Comment


          • #6
            Hva skjer om du lager en ny modell fra scratch da?
            At alle innstillinger er borte, og servo samtidig er i mekanisk 0
            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
            - NiceShot.no

            Comment


            • #7
              Ny modell? Mener du nytt program på senderen?
              "The Dagfather" - Dag Mykland
              Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
              XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

              Comment


              • #8
                ja. nytt program
                Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                - NiceShot.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by dmykland View Post
                  Jeg har en Spektrum DX3 sender og en SR3100 mottaker.
                  På styringen på de forskjellige bilene mine har jeg en Bluebird bms631mg servo.

                  Det som virker litt snodig er at jeg på samtlige biler virker som jeg har dårligere utslag til den ene siden.

                  EPA er juster på 125 (fullt utslag) og de står i null (+/- 1-3) på justering. Men en så liten justering som kanskje 3 til venstre eller høyre skal jo ikke ha såpass stor forskjell.

                  Kan det rett og slett være at Bluebird servoene ikke fungerer så bra med Spektrum?
                  jeg kjøpte meg blue bird til min SPECTRUM.
                  En på ca 10 og en på ca15kg og har ikke hatt noen problemer,bortsett fra at vingene/festene knakk på styreservoen og sprakk på gassenDa var endpoint justert og dette kjedde etter bare to tanker.
                  Har aldri opplevd dette på futaba og orginalservoer.

                  Billige servoer som ikke holder dataene de lover.kjøpte meg savox styreservo nå sist med dårligere data,men oj så mye kjappere
                  450 for blue bird og 750 for savoxen
                  X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                  ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                  hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X