Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ko Propo PDS-2123FET

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ko Propo PDS-2123FET

    Satt en slik en i en TF-5 jeg kjøpte. Den funker greit på 6V, men ifølge noen søk jeg har gjort, så skal dette være en servo som skal kobles til 7,2V.
    Men hvordan gjør jeg dette? Må jeg ha en egen spenningsregulator for denne serveren?


    JHH
    ...signaturer er oppskrytt...

  • #2
    Servoer går kun på 4.8 og 6 volt.. Så den skal ikke ha mer spenning enn det den allerede har hos deg. Det er anbefalt at man bruker 7.2 volts batteripakke (6 cellers "vanlig" batteripakke), da yter servoen 6 volt fra mottaker.

    4.8 volt får den når den er koblet til med en slik en "4stk. AA batteriboks", som man finner på en del billigere fuelbiler eksempelvis..
    Per Einar Høyland 85 mod. freser rundt med
    .:HPI RS4 Mini Pro - HPI PRO4 - Corally SP12G3 - Triox X-plosion:.
    .:Tamiya EVO IV - Tamiya TRF415MSX - Tamiya TRF416 - Yokomo MR4-TC SD:.

    Comment


    • #3
      Det stemmer for de aller fleste servoer, men denne type servoer har en ekstra, blå ledning i tillegg til futaba kontakten, som skal kobles direkte på batteriet, da fortrinnsvis på en 7,2V pakke.

      Det som er problemet for min del er at den servoen jeg har, mangler denne blå ledningen, og det ser heller ikke ut til at det noen gang har vært noen ledning der i tillegg til trelederen ned til futaba kontakten.

      Spørsmålet er da om jeg må skille ut den positive lederen og koble mot egen spenningsregulator, eller om det skal kobles inn en blå ledning noe sted...?

      Dette er den blå ledningen det er snakk om:


      vist på bilde med en variant av denne type servo:




      Omtalt i et annet forum:
      Electric On-Road - ko propo pds-2123fet 7.2 volts? - hello i just got a kopropo pds-2123 fet 7.2 volts as a gift i was wondering if i can use this servo for my tc5?because the one i got on there now is only 6 volts!!


      Datasheet:





      Ingen med noen erfaring med denne type servo??


      JHH
      ...signaturer er oppskrytt...

      Comment


      • #4
        Originally posted by rctech
        The 2123 is a FET servo and runs on 7.2 volts. You need to connect the FET choke wire to the matching wire on your ESC....or directly to your battery.
        Du skal hvertfall ikke skille ut plus lederen og koble den til. Mangler den blå ledningen må du i såfall åpne servoen og finne ut hvor den skulle vært og lodde på en ny.

        Men om servoen fungerer bra med 6V, ser jeg ikke nødvendigheten av det. Med mindre du har sinsykt lyst å prøvde det ut.
        Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
        “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X