Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futuba servo som lett blir slått ut av posisjon

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futuba servo som lett blir slått ut av posisjon

    Hei,

    Jeg har en Tamiya TT-01 med en Futuba S3003 servo som lett blir slått ut av posisjon(dvs at hjula ikke er sentrert etter et lite slag mot forhjulene). Jeg må derfor ta av servoarmen og sentrere styringen igjen. Jeg synes servoen er litt for puslete og jeg er lei av å skru av servoarmen.

    Vil det hjelpe å bytte til en aluminium servoarm?
    Eller bør jeg bytte til en sterkere servo? Har noen erfaringer om det samme og hva har dere gjort?

  • #2
    Hei..
    Kjøp deg en servo med metall drev,så er det problemet borte
    Det er også god ide med alu horn
    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

    Comment


    • #3
      Takk for svar Da blir det handling av servo og servoarm

      Comment


      • #4
        Det er ikke sikkert servohjulet stemmer overens med den som sitter på servo saveren. Servohjulet varierer i størrelse fra produsent til produsent, så derfor får man vanligvis med den delen som tres nedover hjulet i utgaver for de forskjellige servoprodusentene med bilen. Futaba og Hitec går for eksempel ikke om hverandre. Så det er dermed ikke sikkert du vil løse noen ting ved å kjøpe ny servo.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #5
          Hobbyland hadde en servo med metalldrev og 0,14sek/13,2kg til 135kr så da er det ikke så mye å tape på det Servo og en aluminium servoarm kom på under 200kr så da håper jeg det er løst. Den gamle servoarmen(plastikk) passer perfekt på den gamle servoen så jeg tror nok problemet blir løst som Olaf foreslår.

          Comment


          • #6
            Case closed! Ny servo med metalldrev og aluminiums servoarm løste problemet

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X