Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servoen skjelver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servoen skjelver

    Hei!

    Merket i dag at styreservoen på onroad bilen min skjelver, noen ganger. Er den redd for å ta styring kanskje..?
    Kan funke fint i noen sekunder før den begynner å skjelve. Har skjekket kontakten til mottaker, men skjelver forsatt. Har nye batterier til mottakeren og skjelver uansett om jeg putter den i throttle eller steering porten på mottakeren.

    Funket helt fint i går for eksempel. Vet ikke om dette er noe som skjer over natten?

    Hva kan være galt?

    Takker for svar!
    Last edited by O.S; 3 March 2012, 18:56.
    Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
    & Spektrum DX2S

  • #2
    Prøvd å binde sammen motaker og radio?
    Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

    Comment


    • #3
      Takker for svar!

      Binde sammen.. den er bundet sammen. Gass-servoen som er koblet til skjelver ikke for å si det slik.

      Kjørt i vått føre? Nope. Fikset på bilen i går, alt fungerte flott, startet bilen og greier i dag tidlig, men nå har den begynt å skjelve.
      Last edited by O.S; 3 March 2012, 21:09.
      Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
      & Spektrum DX2S

      Comment


      • #4
        Analog eller digital servo?
        Digitale sevoer ser ut til å skjelve mye mer enn analoge uten at det nødvendigvis gjør noe.

        Ødlagte tenner inni servoen?
        kanskje en ide og åpne for å se.

        Mine servoer skjelver ofte hvis jeg har feil modus på senderen. Futaba 4PK kan ha 2 forskjellige modus og det påvirker servoene direkte.

        Det er nå mine tips.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Originally posted by NoBrainer View Post
          Mine servoer skjelver ofte hvis jeg har feil modus på senderen. Futaba 4PK kan ha 2 forskjellige modus og det påvirker servoene direkte.
          Hadde samme problem med min 4pk, men der funket ikke servoer ved feil sender-modus
          Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

          Comment


          • #6
            Åssen radioutstyr har du da?

            Comment


            • #7
              Men prøv å justere litt på servoen se om den gir seg da, ofte de "skjelver" i en spesiell posisjon
              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

              Comment


              • #8
                Digital servo tror jeg det er

                Ødelagte tenner.. hmm.. Kan skjekke dette i morgen. Har også fått tips om at det er potten i servoen som feiler, og finner ikke punktet på potten.

                EDIT: Har Spektrum DX2S med Spektrum ST300 (tror jeg det var) mottaker.

                Justere servoen? Kan jeg prøve å "dytte" den til en side?
                Last edited by O.S; 3 March 2012, 22:53.
                Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
                & Spektrum DX2S

                Comment


                • #9
                  Garantert potmeter feil. Den klarer ikke å sentrere.

                  Putt styreservoen i den andre kanalen på mottaker. Skjelver den like mye da så er det potmeteret.
                  TEAM ELEFUN

                  Comment


                  • #10
                    Takker for svar!

                    Skjelver likr mye hvis jeg putter drn inn i throttlekontakten på mottakeren, såå det er nok drt meteret ja. Kan den fikses?
                    Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
                    & Spektrum DX2S

                    Comment


                    • #11
                      OKay folkens. Har lastet opp en video så slipper jeg å forklare stort :P

                      Her er den:

                      ( sorry for dårlig kvalitet.. måtte konvertere til WMV fil og som alle vet er WMV ikke kjent for bra bildekvalitet, dette for at filen ikke sku bli så stor og opplasting til youtube sku gå kjappere (dårlig nett på hytto )

                      Har ikke skjekket tannhjulene ennå, skal gjøre det nå, så kommer tilbake med en edit om noen minutter.

                      EDIT: Tannhjulene ser fine ut.

                      EDIT2: nei, ser nok ut til at det er kontakten på strømmen som er problemet. Har dårlig kontakt der. Puttet disse kontanktene i en annen svart plastikk som går utenpå kontaktene, men forsatt dårlig ja.. Vet ikke om jeg må kjøpe ny sånn boks med plass til 4 stk AA batterier, som jeg bruker..
                      Last edited by O.S; 4 March 2012, 17:04.
                      Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
                      & Spektrum DX2S

                      Comment


                      • #12
                        Prøv å få lånt deg en annen servo, koble den til, om ikke den skjelver, kast din nåværende servo til €€€€te og kjøp en ny
                        Det enkle er ofte det beste
                        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X