Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alle servoene mister kreftene

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alle servoene mister kreftene

    Liten forklaring på hva som skjer og hvordan dette problemet oppstod.

    Bilen er The car. Radio er spektrum DX3S, motaker er SR3300T. Servoer som har tatt kvelden er Savox 1268, 1258 og 1267.( den skrevne rekkefølgen)
    Bruker 1267 og 1268 pga mulighet til og kjøre Lipo.
    Men Begge lipo batteria mine hadde ligge i vinter med for lav spenning, slik at de var ødelagte. har derfor den siste tiden bare benyttet mg av NIMH på 6volt.

    For et par uker siden så mistet Savox 1268 al kraft, denne ble brukt til styring, at servoer tar kvelden hender jo, denne var ikke gammel, men slikt skjer. satte deretter i en reserve servo 1258, men etter noen runder på banen var det ikke noe kraft i denne heller. Men pga dette var en brukt reserve servo tenkte jeg at det måtte være en av servoene jeg ødela i i 2011 som jeg ikke hadde kastet. Flyttet 1267 servoen fra gass/brems til styring og satte in en Team Orion servo( produsert av savox denne også) kjørt noen tanker så begynner den og oppføre seg merkelig, og 1267 servoen har også mistet kreftene. med 2 fingrer kan en holde igjen servoen, og står bilen inntill noe med forhjula klarer den ikke bevege de, Nesten ingen kraft igjen. Dette blir for tilfeldig at 3 servoer tar kvelden slik. har prøvd og koble servoene til THR utgangen på motaker, men de har ikke kraft der heller. Alle servoene har mistet kraften ved bruk av NIMH batteri, spenningen har ligget på 6,4-6,6v, det er ikke brukt samme batteri hver gang.

    overføringer på styringen av bilen har hele tiden vært fine og løse.

    Den aktuelle SR3300T motaker blir tatt ut av bilen, men skulle gjerne vist hva som forårsaker servoene blir ødelagte, det koster penger og bytte servo hver gang jeg fyller opp tanken med Fuel.

    Har vært storfornøyd Savox servoene helt til nå, hadde bare 2 havererte servoer i hele fjord, og nå 3 servoer på 5-6 tanker.

  • #2
    Respons på radio. Husker ikke hva det heter, men det er oppført i ms (millisekund). Feil på innstillinger så kan servoer brenne.

    Bytt mottaker. Det kan jo være noe galt med utgangen på styringen siden det er kun der de ryker. Hva med EPA justeringer? Står servo å "jobber" unødig eller tar imot noe slik at belastningen blir for stor.
    TEAM ELEFUN

    Comment


    • #3
      Originally posted by extra View Post
      Respons på radio. Husker ikke hva det heter, men det er oppført i ms (millisekund). Feil på innstillinger så kan servoer brenne.

      Bytt mottaker. Det kan jo være noe galt med utgangen på styringen siden det er kun der de ryker. Hva med EPA justeringer? Står servo å "jobber" unødig eller tar imot noe slik at belastningen blir for stor.
      Respons på radio?!??!! Hmm dette må eg Undersøke nermere...
      EPA?? Mener du maks/min utslag?? Har selvsagt stilt inn servoene til stoppe noen få grader før maks utslag på styringen for og hindre at servoen står og stanger på...

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X