Announcement

Collapse
No announcement yet.

Styreservo til SR3000 RX reciever?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Styreservo til SR3000 RX reciever?

    Hey,

    fant fram en Team Losi Muggy som har stått i garasjen noen år. Noe av det siste jeg gjorde med den før den ble stående var å bytte servo.
    Originalt har den 2x Z590 servoer fra JR Racing. Bytta til 1x HDS-9864MG fra Scanner RC (mener jeg ble anbefalt den). Den har dobbel torque som Z590'ene, så det går jo opp i opp. Problemet med servoen er at den midtstilles ikke etter å ha svingt venstre, den går over på høyresiden (linker ved et bilde). Antar at dette har med hjulene inne i servoen, men spørsmålet mitt er om det er noe å gjøre med det? Har en Spektrum DX2.0 radio og SR3000 RX reciver, og lekt litt rundt med settings, men ikke funnet noen løsning.
    Click image for larger version

Name:	RC servo.jpg
Views:	2
Size:	40.6 KB
ID:	791087

    Hvis noen har noen idéer, eller løsninger på problemet, eller om det bare er å få tak i servoer som passer (gjerne kom med forslag), verdsettes det veldig!

    Takk på forhånd,
    Tangen
    sigpic

  • #2
    Noen some vet noe?
    sigpic

    Comment


    • #3
      Sjekk at styringen går lett og ledig (ta av servohornet og kjenn. Det skal IKKE være motstand).
      Kan det være evt. ServoSaver som ødelegger litt?

      Forsvinner problemet dersom hjula er over bakken?
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

      Comment


      • #4
        Ingen problemer med krefter, verken med hjul i bakken, i lufta, eller servo alene, men overroterer på vei tilbake fra ene siden hver gang, og blir nøyaktig samme posisjon. Skrudde opp servoen og tok av det midterste tannhjulet, og kjente på giret du fester servohorn på, og møtte motstand hver 180°. Noe å gjøre med det, eller er servoen gåen?



        Det er vel åpenbart noe elektronikk som er feil vil jeg tro, erfaring med motor/kretskort til servo?
        Last edited by TurboTangen; 6 August 2015, 16:54.
        sigpic

        Comment


        • #5
          Jeg hadde handla ny servo, og heller brukt tida på å kjøre
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment


          • #6
            Får ofre servoen i håp om å finne noe først, har ikke tid/sted til å kjøre for øyeblikket uansett. Takk for hjelp!
            sigpic

            Comment


            • #7
              Tror jeg fant problemet, vinkelmåleren var ødelagt på tuppen, så den klarte ikke registrere når den skulle stoppe Har en gammel servo liggende, ser om jeg får byttet de!
              sigpic

              Comment


              • #8
                Jaja, fikk det nesten til, men ikke helt, etter alt var på plass igjen, ville ikke girene gå rundt. Bestiller bare ny servo snart
                Last edited by TurboTangen; 7 August 2015, 01:16.
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Told ya!

                  Neida... er jo lov å prøve litt, men ofte ender det opp med at du må kjøpe ny uansett.
                  Ikke veldig gøy når servoen koster rundt tusenlappen, men bedre å jobbe et par timer overtid
                  og kjøpe ny enn å sitte timesvis å klø seg i hodet
                  Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                  - NiceShot.no

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X