Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har testet BOOST?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som har testet BOOST?

    Nei, dette er verken nitro, nos eller supercharging.



    Les "How this works" seksjonen. Noen som har testet dette eller har en formening om det i det heletatt vil funke?
    sigpic
    Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

  • #2
    Er ikke dette en vacumboks greie da? ved slipp på gassen samles overtrykket og bensingass samles i luftfilter for å få en raskere respons ved gasspådrag, vacum blir iallefall brukt på trimma mopeder både til race og veibruk.
    sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
    TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
    GMBK.

    Comment


    • #3
      Tror det er endel dansker på www.fg-forum.dk som har forsøkt slike løsninger.

      Comment


      • #4
        Takker. Jeg ser at det er en del vekslende meninger om dette, men fant også ut at FG-hobby hadde en mye stiligere utgave av den http://fgshop.1zone.dk/daves_motors/...ngines_da.html

        dette må nok testes en eller annen gang.
        sigpic
        Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

        Comment


        • #5
          poenget med denen saken er vel å forsterke innsugs pulsen for å åke motoren fyllings grad.

          personlig har jeg ikke helt troa på den slags remedier.
          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
          alt under 1200 cc er en startmotor.
          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

          Comment


          • #6
            Joda dette virker bra dette, altså på 2 takts motorer, men nå snakker jeg om 50 0g 70 ccm motorer, men dette har kun å gjøre med gasspådrag, bensingass i luftfilterboksen ligger klar. Hadde dette systemet på en aprilia 50, m\70 sylinder. Funker ikke på mopeder etc m\innsprøytning. Dette systemet blir brukt i mopedracing i utlandet der dette er lovlig, hjemme her er jo alt farlig.
            sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
            TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
            GMBK.

            Comment


            • #7
              Det var vel også brukt en lang stund i motorcross, men når dem gikk over til REED så har vel dette brått ingen effekt ville jeg tro. Men det kan vel kanskje hjelpe bittelitt for dem som ikke har anskaffet seg reed enda.
              sigpic
              Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

              Comment


              • #8
                kjøp heller Reed motor.
                A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                alt under 1200 cc er en startmotor.
                R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                Comment


                • #9
                  Joda Reed motor kommer etterhvert, men jeg føler at jeg må dra noen flere liter igjennom min nesten nye race porta motor først. Så vi får se til neste år eller noe.
                  sigpic
                  Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X