Announcement

Collapse
No announcement yet.

Service intervall?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Service intervall?

    Läste runt lite på olika forum kring detta med service av Zenoah motorerna och enligt många så ska man byta kolvringar efter 10 tim och i övrigt byta lite olika packningar osv. Kan det verkligen vara så tätt med serviceintervall? 10 tim är ju nästa bara 10 tankar Trodde man körde tills man märkte att den inte gick lika bra längre och att man därefter bytte kolvringar eller övrigt?

    Vad är det i övrigt man ska tänka på när det gäller service av motorerna? Vad ska bytas, ses över och ungefär när ska detta göras?.
    FG Monster, nu med omportad CY 28,5cc , WT 813 & Sambapipa
    HPI Baja, Zenoah 29,5cc, WT 668 & GBE Sidebleed

  • #2
    Selv har jeg ikke noe erfaring med dette, men selv har jeg forstått det slik at det kun er konkurerende kjørere som gjør dette såpas ofte.

    Tror nok de fleste kjører til det stopper eller at man merker at det ikke går som det skal lenger.
    sigpic
    Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

    Comment


    • #3
      Jeg har jo en pensjonert gammel sliter liggende under kjøkkenbenken. En zenoah G2D motor fra nineteen-oh-jesus. Putrer og går enda den.

      Muligens samme kvalitet på G230 og G260. Jeg forbinder bensintotaktere med lenger holdbarhet enn til eksempel nitromotorer.
      sigpic
      If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
      If you put men on a planet without science, they will believe in God.

      Comment


      • #4
        Originally posted by waqr View Post
        Läste runt lite på olika forum kring detta med service av Zenoah motorerna och enligt många så ska man byta kolvringar efter 10 tim och i övrigt byta lite olika packningar osv. Kan det verkligen vara så tätt med serviceintervall? 10 tim är ju nästa bara 10 tankar Trodde man körde tills man märkte att den inte gick lika bra längre och att man därefter bytte kolvringar eller övrigt?

        Vad är det i övrigt man ska tänka på när det gäller service av motorerna? Vad ska bytas, ses över och ungefär när ska detta göras?.
        Hei.......

        Det er faktisk noe i det du har hørt, de nye Zenoah G230/260RC er ikke i nærheten av de gamle sliterene til Zenoah.
        Etter min mening, så er Zenoah på vei til å bli med på kjøret til resten av verden; Bruk og Kast.
        Har meget liten tro på at G230/260RC holder i 8-12 år....

        Men tilbake til spørsmålet ditt; Personlig syns jeg 10L høres unormalt lite ut for en stock G230/260RC......
        Du vil ikke ha noen problemer med slitasjen på motoren din før etter 20-30L bensin......

        PS!! VIKTIG!

        -Dette er selvsagt ved bruk av en god 2T-olje, ikke standard 2T-olje fra Q8, ESSO, Shell og gutta.....
        -Riktig innkjøring
        -Riktig blandingsforhold bensin/luft (justeres på forgasser...)
        sigpic
        Tlf 4691 0501

        Comment


        • #5
          Jeg bruker 2T outboard olje fra shell. er den så dårlig da ?
          Hpi Baja 5b SS,cy26 marine with DS shell , DDM rear dom., GH alu parts, WT 813 carb, spektrum DX3.0

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tokerud32 View Post
            Jeg bruker 2T outboard olje fra shell. er den så dårlig da ?
            Nei, sikkert en grei olje det......men det vet du vel selv, har du hatt noen problemer med båten din da?
            sigpic
            Tlf 4691 0501

            Comment


            • #7
              Båt? er vel ikke meg du mener nå?
              Hpi Baja 5b SS,cy26 marine with DS shell , DDM rear dom., GH alu parts, WT 813 carb, spektrum DX3.0

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tokerud32 View Post
                Båt? er vel ikke meg du mener nå?
                Jo......ettersom du bruker Outboard 2T så har du vel båt da.....rimelig logisk det da, er det ikke.....?
                sigpic
                Tlf 4691 0501

                Comment


                • #9
                  nei, har ikke båt. bruker den bare på bilen!?
                  Hpi Baja 5b SS,cy26 marine with DS shell , DDM rear dom., GH alu parts, WT 813 carb, spektrum DX3.0

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Tokerud32 View Post
                    nei, har ikke båt. bruker den bare på bilen!?
                    Da bruker du vel snø-scooter olje på 1:1 bilen din også da......?
                    sigpic
                    Tlf 4691 0501

                    Comment


                    • #11
                      Nå er ikke jeg noe særlig til LS-kar.

                      Men 2-t olje beregnet for vannkjølte motorer med driftstemperatur på 60-70 grader høres kjempesmart ut på en luftkjølt motor med driftstemp på xxx? grader.

                      Da kan du sikkert kjøre med myyye tynnere blanding, siden motoren går kaldere med den olja
                      Hot Bodies Lightning - Team Associated B4 Team Factory - Spektrum

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Puma420 View Post
                        Nå er ikke jeg noe særlig til LS-kar.

                        Men 2-t olje beregnet for vannkjølte motorer med driftstemperatur på 60-70 grader høres kjempesmart ut på en luftkjølt motor med driftstemp på xxx? grader.

                        Da kan du sikkert kjøre med myyye tynnere blanding, siden motoren går kaldere med den olja
                        Dessverre ikke helt riktig, på båt er det ikke uvanlig å bruke 6-6,5% oljeblanding, (de ligger vel innenfor 90% full trottle).....prøv 6,5% på bilen din og se resultatet.....

                        Driftstempen på en 2T-RCmotor, ligger på + - 60 hvis jeg ikke husker totalt feil....
                        sigpic
                        Tlf 4691 0501

                        Comment


                        • #13
                          Og jeg som prøvde og være morsom

                          Sånn går det når forstanden er større enn vettet
                          Last edited by Puma420; 6 April 2008, 10:41.
                          Hot Bodies Lightning - Team Associated B4 Team Factory - Spektrum

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Puma420 View Post
                            Og jeg som prøvde og være morsom

                            Sånn går det når forstanden er større enn vettet
                            Oh.....snakker om å få det i bakhodet....

                            Det samme har vært min intensjon med Tokerud......så gikk jeg rett i gapet selv.....
                            sigpic
                            Tlf 4691 0501

                            Comment


                            • #15
                              OutBoard 2 takst olje er beregna på motorer som varver rett under 7000 rpm
                              out board motorer utsette for en vanvittig belastning tross det lave turtallet

                              men jeg vil nok ikke anbefale put board 2 takts olje i en Zenoah motor
                              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                              alt under 1200 cc er en startmotor.
                              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X