Announcement

Collapse
No announcement yet.

Service intervall?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Han bruker Panolin 2t
    sigpic
    Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

    Comment


    • #32
      hvor får jeg tak i panolin 2t billigst her i landet da?
      Hpi Baja V2.0 .zenoha 26cc. VRC Sidem. HPI 5B/SS/5T w/silencer...Spektrum. Ddm. Rpm .PhatDadRC. Zoni Racing Titanium XL. TeamFastEddy. Pro-line.+++

      Comment


      • #33


        Men om din lokale hobbybutikk har dette sparer du jo frakt og ventetid da.
        sigpic
        Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

        Comment


        • #34
          tror ikke smått å rått i bodø har sånt, men skal ringe å spørre
          Hpi Baja V2.0 .zenoha 26cc. VRC Sidem. HPI 5B/SS/5T w/silencer...Spektrum. Ddm. Rpm .PhatDadRC. Zoni Racing Titanium XL. TeamFastEddy. Pro-line.+++

          Comment


          • #35
            Aldri noe annet enn Panolin, Stempel og sylinder er dyrere.
            Brukte Statoil et eller annnet 2T olje og lærte på den harde måten.
            1 Stk FG monster mye alu,1 Stk HPI Wheely King 4x4 crawler, 1 Stk Kyosho Mini-Z monster all alu.

            Comment


            • #36
              Jeg kjører Statoil 2T Low Smoke, en så lenge har ikke jeg hatt noe problemer med motoren.

              Comment


              • #37
                Originally posted by Arfo View Post
                Aldri noe annet enn Panolin, Stempel og sylinder er dyrere.
                Brukte Statoil et eller annnet 2T olje og lærte på den harde måten.
                Amèn til det...........

                Men samtidig er det viktig å huske på at det er stor forskjell på en stock 26cc m/17-18000 rpm og en Race Ported m/20-22000 rpm.....behovet for en god olje er større på tuned motorer enn på en lat stockmotor.

                Vi mennesker er også en merkelig rase, jo mer power vi har, jo hardere kjører vi, derfor vil en tuned motor stort sett få myyyye mer juling enn en stockmotor............
                sigpic
                Tlf 4691 0501

                Comment


                • #38


                  Ser ut som det har kommet en ny utgave nå. Denne har ikke hobbybutikken min fått inn enda.
                  sigpic
                  Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

                  Comment


                  • #39
                    Olje

                    Heisann..

                    Jeg bruker Maxima Castor 927 olje på alle mine 2takts bensinmotorer.

                    Bruker 2% og Shell V-power 95 oktan.

                    Har brukt denne oljen i over 4 år nå, og har aldri hatt soting eller skjæring.

                    Lukter godt gjør den også.

                    Ser flere anbefaler 5% olje eller mer; hvor ofte bytter dere plugger?
                    Prøv Denso Iridium tennplugger, de varer "evig", hverfall for meg.
                    Mvh,
                    Thomas Olafsen ('77) - Sandnes
                    Innkjøring av bensinmotor

                    Comment


                    • #40
                      bruker vel en plugg under innkjøring av motoren, men ellers er det ikke mye ødelagte plugger gitt. Jeg kjører med 98okt og 5% Panolin
                      sigpic
                      MCD StadiumTruck m/ Race Porta Pro Mod 27,2 og RN potte

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Lathly View Post
                        http://www.rc-racing.no/index.php?ta...oduct_id=32802

                        Ser ut som det har kommet en ny utgave nå. Denne har ikke hobbybutikken min fått inn enda.
                        Ser at det er bilde av en 2t crosser på bilde av kanna, trudde dette var olje kun for små rc motorer men hvis dette er lagd for 2t med høyt turtall generelt..
                        Jeg har kjørt motocross i 5 år før jeg kutta ut og hadde da flere 2t 250 motorsykkler og det som var vanlig og det absolutt beste er MOTUL.. Så hvis jeg skulle kjøpt dyr olje til min vesle rc motor hadde jeg ikke valgt panoling trur jeg.

                        Comment


                        • #42
                          Jeg har nettop byttet sylinder og stempel på min Reed porta motor.
                          Jeg kjørte igjennom 25 liter bensin før jeg måtte skifte sylinder på grunn av et poar stygge riper. har kjørt med Comma hel syntetisk 2 takts olje og har blandet inn 5% olje.
                          sylinderen hadde fint gått 25 liter til hvis jeg ikke hadde vært uheldig å fått inn dritt i motoren.

                          har kjørt inn og kjørt 25 liter på samme tennplugg.
                          å kjøre så lenge på en plugg er ikke noe problem hvis man klarer å justere motren riktig.

                          den vanligste feilen på en tennplugg er sot som kortlsutetr slik at gnisten ikke går over elektrodene men direkte til jord.

                          en lite messing elelr stålbørste og en boks med elektorens er alt man trenger for å rense pluggen.
                          np har jeg holdt på med forbrenings motorer i over 20 år å de er ikke ofte jeg har sett en tennplugg som er helt død. var borti en 4 hk påhengs motor som hadde gått jevnlig i 15 år på samme tenplugger. det var original pliggene som satt i motoren.
                          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                          alt under 1200 cc er en startmotor.
                          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X