Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 tomganger i en?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2 tomganger i en?

    Har lurt på dette en stund, men har ikke lest noen som helst spørsmål om dette tidligere.

    Jeg har en Walbro 813 forgasser med raceporta G260 27,2cc motor, fylt veiv og RN filter.

    Når jeg starter denne så har den et temmelig høyt turtall, men når den står stille i ca 30-40 sekunder så roer den seg ned til den tomgangshastigheten jeg ser andre biler har. Når den har dette lave turtallet og gir gass så er det nesten som den drukner et sekund eller to før den skyter fart og drar på. Når jeg da stopper den igjen så har den denne høye tomgangen og drar på som et uvær uten noe tvil når jeg gir gass. Men om jeg lar den stå stille uten å gasse i ca 30-40 sekunder så går den igjen tilbake til den lave tomgangen og jeg må gi den et par trykk på gassen for å få den opp på den høye tomgangen igjen.

    Det er jo overhode ikke noe problem å bruke den slik så lenge jeg vet om det, det skapte litt problemer i starten da jeg begynte å stille på dette og jeg ikke viste om det.

    Jeg bare lurte på om det er slik det skal vere eller om jeg har et litt merkelig opsett. Jeg har ikke sett noen andre motorer som oppfører seg slik.
    sigpic
    Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

  • #2
    Tja nå anbefaler jo Zenoah å la bilen få litt temp før du kjører av gårde 1 til 2 min på tomgang.
    Selv bruker jeg 813 gasseren og kjenner forsovidt igjen hva du sier, men dette har nok og endel med at når du stoppet bilen sist så trekker den fremdeles inn bensin i sylinderen/veivhuset som igjen vil gi bilen en Feit blanding ved oppstart.

    Comment


    • #3
      tenker det hjleper å justere litt inn på nålene. mulig den får feit blanding.

      en annen mulighet er at spjellakselen i Forgassern henger seg opp.
      den lille boringa som er gjort for å få på plass aks pumpasliter på spjellakselen. dermed får denne en liten topp som kan få den til å gå tregt.
      A REAL TWIN IS A V-TWIN.
      alt under 1200 cc er en startmotor.
      R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

      Comment


      • #4
        Takker for info. Jeg sjekka servolinken og slik i dag, men det ser ut til at spjeldet lukker seg helt med en gang. Spjeldarmen går ihvertfall helt tilbake til tomgangsskruen, men mulig jeg ikke forstod helt hva som ble beskrevet

        Den oppfører seg slikt like mye etter å ha kjørt en time som når den er nystartet. Har forsøkt å justere i alle retninger, men om jeg skrur LSN inn nok så stopper den når tomgangen blir lav, og om jeg skrur den serlig opp vil den ikke starte når den er kald.

        Men om Jon V kjenner seg igjen her er det vel kanskje slik det skal vere da? Funker fett alikevell Begynner endelig å få stilt HSN nå også, har stilt inn og stilt inn og stilt inn, men nå begynner den å få skikkelig turtall på topp.
        sigpic
        Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

        Comment


        • #5
          har til tider hatt det samme på min jeg også.

          derfor skal jeg nå teste en modda wt668 fprgasser. den gir noe mindre suppe.

          det kan rett å slett være at 813 forgassern gir så mye at det blir liggende bensin i d¨åper nederst i vevihuset. dette er bare antagelser men når motoren blir skikkelig varm vil vensinen fordampe å så bli med opp i forbrenningen.
          som sagt bare antagelser.
          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
          alt under 1200 cc er en startmotor.
          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

          Comment


          • #6
            Min originale 26 motor oppførte seg akkuratt som beskrevet i første post. Da viste det seg at den fikk for lite på low nåla.
            HPI Baja 5b 2.0 23cc reed
            Geir Helge Eriksen (1979)

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X