Har lurt på dette en stund, men har ikke lest noen som helst spørsmål om dette tidligere.
Jeg har en Walbro 813 forgasser med raceporta G260 27,2cc motor, fylt veiv og RN filter.
Når jeg starter denne så har den et temmelig høyt turtall, men når den står stille i ca 30-40 sekunder så roer den seg ned til den tomgangshastigheten jeg ser andre biler har. Når den har dette lave turtallet og gir gass så er det nesten som den drukner et sekund eller to før den skyter fart og drar på. Når jeg da stopper den igjen så har den denne høye tomgangen og drar på som et uvær uten noe tvil når jeg gir gass. Men om jeg lar den stå stille uten å gasse i ca 30-40 sekunder så går den igjen tilbake til den lave tomgangen og jeg må gi den et par trykk på gassen for å få den opp på den høye tomgangen igjen.
Det er jo overhode ikke noe problem å bruke den slik så lenge jeg vet om det, det skapte litt problemer i starten da jeg begynte å stille på dette og jeg ikke viste om det.
Jeg bare lurte på om det er slik det skal vere eller om jeg har et litt merkelig opsett. Jeg har ikke sett noen andre motorer som oppfører seg slik.
Jeg har en Walbro 813 forgasser med raceporta G260 27,2cc motor, fylt veiv og RN filter.
Når jeg starter denne så har den et temmelig høyt turtall, men når den står stille i ca 30-40 sekunder så roer den seg ned til den tomgangshastigheten jeg ser andre biler har. Når den har dette lave turtallet og gir gass så er det nesten som den drukner et sekund eller to før den skyter fart og drar på. Når jeg da stopper den igjen så har den denne høye tomgangen og drar på som et uvær uten noe tvil når jeg gir gass. Men om jeg lar den stå stille uten å gasse i ca 30-40 sekunder så går den igjen tilbake til den lave tomgangen og jeg må gi den et par trykk på gassen for å få den opp på den høye tomgangen igjen.
Det er jo overhode ikke noe problem å bruke den slik så lenge jeg vet om det, det skapte litt problemer i starten da jeg begynte å stille på dette og jeg ikke viste om det.
Jeg bare lurte på om det er slik det skal vere eller om jeg har et litt merkelig opsett. Jeg har ikke sett noen andre motorer som oppfører seg slik.
Comment