Announcement

Collapse
No announcement yet.

30,5 reed motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 30,5 reed motor

    Har planer om å skaffe meg en 30,5 reed motor fra rc-racing.no. Så da lurer jeg på om det blir noe forskjell fra å kjøpe et sylinder kitt (http://www.rc-racing.no/index.php?ta...oduct_id=32194) og sette på en stock 26cc motor, enn om jeg kjøper en komplett 30,5 reed motor (http://www.rc-racing.no/index.php?ta...oduct_id=32189)

    Selve skruinga med toppbytte er jo ikke noe stress og sparer jo nesten 1500,- men vil jo ikke ha det "beste" what to do?
    sigpic
    MCD StadiumTruck m/ Race Porta Pro Mod 27,2 og RN potte

  • #2
    de skal vel gi det samme.
    du må åpne å skifte veiv i tillegg til sylinder og stempel.
    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
    alt under 1200 cc er en startmotor.
    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Crazy beetle View Post
      de skal vel gi det samme.
      du må åpne å skifte veiv i tillegg til sylinder og stempel.
      Det var det jeg regna med, men var ikke sikker...
      Kan jo hende at "Egon" har tukla litt med motorene da :P
      sigpic
      MCD StadiumTruck m/ Race Porta Pro Mod 27,2 og RN potte

      Comment


      • #4
        tror nok ikke "Egon" har tukkla med motorene. så vidt jeg vet kommer de ferdig trimma fra oŽneill
        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
        alt under 1200 cc er en startmotor.
        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Snailey View Post
          Har planer om å skaffe meg en 30,5 reed motor fra rc-racing.no. Så da lurer jeg på om det blir noe forskjell fra å kjøpe et sylinder kitt (http://www.rc-racing.no/index.php?ta...oduct_id=32194) og sette på en stock 26cc motor, enn om jeg kjøper en komplett 30,5 reed motor (http://www.rc-racing.no/index.php?ta...oduct_id=32189)

          Selve skruinga med toppbytte er jo ikke noe stress og sparer jo nesten 1500,- men vil jo ikke ha det "beste" what to do?
          Det er en betydlig forskjell på disse to alternativene, og hovedgrunnen er; på en komplett Reed Ported eller Race ported motor så er også veivhuset "Porta" til sylinderen, dette vil bli borte når du kjøper et sylinder kit.
          Da kjører du jo med det veivhuset som satt på stock-motoren....

          Hvis penger ikke er et tema her, så er det overhodet ingen tvil om min anbefaling; kjøp komplett motor, det er absolutt merkbar forskjell på disse to løsningene.....

          PS!
          Jeg tukler litt med dem ja.......LOL!!
          sigpic
          Tlf 4691 0501

          Comment


          • #6
            å file viehuset til sylinderne er ingen stor jobb. det er gjort på en halv times tid med rett verktøy.
            A REAL TWIN IS A V-TWIN.
            alt under 1200 cc er en startmotor.
            R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Egon View Post
              Det er en betydlig forskjell på disse to alternativene, og hovedgrunnen er; på en komplett Reed Ported eller Race ported motor så er også veivhuset "Porta" til sylinderen, dette vil bli borte når du kjøper et sylinder kit.
              Da kjører du jo med det veivhuset som satt på stock-motoren....

              Hvis penger ikke er et tema her, så er det overhodet ingen tvil om min anbefaling; kjøp komplett motor, det er absolutt merkbar forskjell på disse to løsningene.....

              PS!
              Jeg tukler litt med dem ja.......LOL!!
              Takk for svar, det var det jeg lurte på
              sigpic
              MCD StadiumTruck m/ Race Porta Pro Mod 27,2 og RN potte

              Comment


              • #8
                Men 30.5 reed i en Fg Monster
                The things you hear about me might be true. But then again, it could be as fake as the bitch who told you...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Anders.G View Post
                  Men 30.5 reed i en Fg Monster
                  HEHE

                  Fg'n har jo ikke feste bak med standar 26cc motor engang da
                  Har nettopp kvitta meg med to FG'er så får se hva som dukker opp...
                  sigpic
                  MCD StadiumTruck m/ Race Porta Pro Mod 27,2 og RN potte

                  Comment


                  • #10
                    Åja, skal du sette den på Onroad bilen du har lagt inn bud på da? hehe
                    sigpic
                    Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Lathly View Post
                      Åja, skal du sette den på Onroad bilen du har lagt inn bud på da? hehe
                      Får da ikke håpe dèt er tanken........

                      Reed Ported 30,5 hører absolutt ikke hjemme i noen on-road bil......alt for lite på topp.....

                      Men det har kommet inn noe annet snadder som muligens kunne passe i en on-road bil.......hehehehehehe......
                      sigpic
                      Tlf 4691 0501

                      Comment


                      • #12
                        hehe nei onroad trucken har vel en Solo 23cc med noe slags tune potte. Er vel ikke stort man har lov til å gjøre med disse bilene vel.

                        Nei 30,5 reed'en må nok inn i et annet prosjekt ja
                        sigpic
                        MCD StadiumTruck m/ Race Porta Pro Mod 27,2 og RN potte

                        Comment


                        • #13
                          Er det truck så er det enten den gamle G2D motoren eller G230RC som er tillatt.

                          I touring er det vel G23/26RC som er tillatt men tror de fleste kjører med trimmet 230 da det er mer turtall i de.

                          Comment


                          • #14
                            Jaja guttær. Det var bare en spøk Jeg har vel fortsatt tilgode å komme med et seriøst inlegg
                            sigpic
                            Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by fg-racing.net View Post
                              Er det truck så er det enten den gamle G2D motoren eller G230RC som er tillatt.

                              I touring er det vel G23/26RC som er tillatt men tror de fleste kjører med trimmet 230 da det er mer turtall i de.

                              Jaja om den ikke er lov å kjøre med uansett kan jeg vel putte på en 27,2 reed da :P Blir jo bare litt morro kjøring på meg men liker meg best offroad da, så håper på at det snart dukker opp en bane jeg kan kjøre på...
                              sigpic
                              MCD StadiumTruck m/ Race Porta Pro Mod 27,2 og RN potte

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X