Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støyproblemer på LS?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Støyproblemer på LS?

    Hei.

    Jeg har en MCD rally, som jeg bruker Hitec CRX 40mhz FM singel conversion på. Når jeg får litt avstand til bilen, ca 30m så blir det mye glitching/støy på signalet slik at servoen spretter hit og dit. Jeg har byttet mottaker men problemet var det samme med ny mottaker også. Mistenker at det er motoren som overstyrer litt når avstanden fra sender blir for stor. Jeg har såkalt støydempet plugghette, men er det noen som kan skrive en liten guide eller tilsvarende på hvordan fikse støy? Kan aluminiumsfolie hjelpe på slike problemer?

    Per Magne
    Per Magne Lunde (80) <--- alder? hahaha
    MCD Proline Xsara - Tamiya Rough Rider - Tamiya Grashopper - Kyosho Shadow 4wd - Kyosho Optima Turbo - Kyosho Twin Force - Multiplex Magister

  • #2
    Skaff deg en støydempet plugghette så blir det nok mye bedre.

    F.eks Denne her

    Comment


    • #3
      Originally posted by permagne View Post
      Hei.

      Jeg har såkalt støydempet plugghette,

      Kan vel være at det er problemer med sender og eller krystaller.Ville prøvd nye krystaller først jeg.
      John Rune Henriksen
      74 Mod.Oppland.

      Comment


      • #4
        Sjekk også at alle skruer sitter stramt. Spesielt skruene som holder metalldeler.

        Løst metall mot metall kan generere støy.
        sigpic
        If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
        If you put men on a planet without science, they will believe in God.

        Comment


        • #5
          Du vil også finne en løsning her;

          sigpic
          Tlf 4691 0501

          Comment


          • #6
            Om du virkelig ikke får temmet radioen din så kan jeg anbefale Spektrum eller annen 2,4ghz radio. (Nomadio react, futaba FASST etc.)

            Da kan du bare le av alle andre som peser og kåler med krystaller, støyproblemer og dårlig rekkevidde.
            sigpic
            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X