Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innkjøring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Innkjøring

    Hva er beste måten og kjøre inne FG marder`n min på? 26 motor med FG tunedpipe
    FG Marder Race

  • #2
    Originally posted by rabardio View Post
    Hva er beste måten og kjøre inne FG marder`n min på? 26 motor med FG tunedpipe
    kjøre som en gammel kjærring i 2 tanker.. selv om det er kjedelig hehe
    MCD Rally
    www.Rc-racing.no

    Comment


    • #3
      dette er det mange meninger om.

      neste gang jeg skal kjøre inn motor blir det som følger.
      5% olje.
      justere til motoren går bra å så kjøre det den orker.

      mange sverger til å la den gå på tomgang i 2-3 tanlker for så å kjøre sakte og rolig 1-2 tanker før man skal bruke tid på å tune inn.

      bensin motorer er ikke så påvriket av varme som det en Nitro motor er.
      derfor behøver man ikek sitte å kjøre på feit blanding for å kjøre inn. det viktigste er nok OLJE i bensina.
      A REAL TWIN IS A V-TWIN.
      alt under 1200 cc er en startmotor.
      R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Crazy beetle View Post
        dette er det mange meninger om.

        neste gang jeg skal kjøre inn motor blir det som følger.
        5% olje.
        justere til motoren går bra å så kjøre det den orker.

        mange sverger til å la den gå på tomgang i 2-3 tanlker for så å kjøre sakte og rolig 1-2 tanker før man skal bruke tid på å tune inn.

        bensin motorer er ikke så påvriket av varme som det en Nitro motor er.
        derfor behøver man ikek sitte å kjøre på feit blanding for å kjøre inn. det viktigste er nok OLJE i bensina.
        Har hatt den litt på tomgang i dag (halv tank) pga har ikke servoer enda..

        Jeg har bestandig brukt 99oktan på min båt som er samme motor bare 7,3 hp og 5 % castrol tts olje..det vil vel funke bra her og?
        FG Marder Race

        Comment


        • #5
          Originally posted by rabardio View Post
          Har hatt den litt på tomgang i dag (halv tank) pga har ikke servoer enda..

          Jeg har bestandig brukt 99oktan på min båt som er samme motor bare 7,3 hp og 5 % castrol tts olje..det vil vel funke bra her og?


          99 oktan er helt greit.
          men glem Outboard 2 takts olja,den er laget for vannavkjølte to taktere med moderat turtall.
          zenoah motorene er luft avkjølt og har et turtall som ert nesten 3 ganger så høyt som på en Båy moor. jeg kan tippe at den 7,5 HP påhyengerŽn din har et maks turtall rundt 5500 rpm.
          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
          alt under 1200 cc er en startmotor.
          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Crazy beetle View Post
            99 oktan er helt greit.
            men glem Outboard 2 takts olja,den er laget for vannavkjølte to taktere med moderat turtall.
            zenoah motorene er luft avkjølt og har et turtall som ert nesten 3 ganger så høyt som på en Båy moor. jeg kan tippe at den 7,5 HP påhyengerŽn din har et maks turtall rundt 5500 rpm.

            Hehe..castrol tts er for turtall..Har rc båt med zenoah som ligger på 17000rpm.
            FG Marder Race

            Comment


            • #7
              Originally posted by rabardio View Post
              Hehe..castrol tts er for turtall..Har rc båt med zenoah som ligger på 17000rpm.
              tenkte nå på PÅhengs motor jeg da.
              mange her inne som har brukt outboard to takts olje.

              men da skulel du ha en viss peiling.
              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
              alt under 1200 cc er en startmotor.
              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Crazy beetle View Post
                tenkte nå på PÅhengs motor jeg da.
                mange her inne som har brukt outboard to takts olje.

                men da skulel du ha en viss peiling.
                Ser folk bruker pandolin og men TTS får jeg liksom taki her på byen og så har den jo funket på båten..du bruker 5%?
                FG Marder Race

                Comment


                • #9
                  Jeg kjøre 5% på Reed motoren ja. original Zenoah klarer seg med 4%
                  A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                  alt under 1200 cc er en startmotor.
                  R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Crazy beetle View Post
                    dette er det mange meninger om.

                    neste gang jeg skal kjøre inn motor blir det som følger.
                    5% olje.
                    justere til motoren går bra å så kjøre det den orker.

                    mange sverger til å la den gå på tomgang i 2-3 tanlker for så å kjøre sakte og rolig 1-2 tanker før man skal bruke tid på å tune inn.

                    bensin motorer er ikke så påvriket av varme som det en Nitro motor er.
                    derfor behøver man ikek sitte å kjøre på feit blanding for å kjøre inn. det viktigste er nok OLJE i bensina.
                    Wow.....rooooolig....hehehehehe

                    1 tank på tomgang med litt feit blanding, så litt pen kjøring så veivhus etc får spytta ut all oljen etter tomgangen.......deretter full pupp.......

                    Funker hver gang...

                    PS!
                    Her prater vi fullt tuna motorer.....ikke stock 26cc...
                    sigpic
                    Tlf 4691 0501

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Egon View Post
                      Wow.....rooooolig....hehehehehe

                      1 tank på tomgang med litt feit blanding, så litt pen kjøring så veivhus etc får spytta ut all oljen etter tomgangen.......deretter full pupp.......

                      Funker hver gang...

                      PS!
                      Her prater vi fullt tuna motorer.....ikke stock 26cc...
                      Det jeg spør om er stock

                      Jeg dro ut "l" og "h" dysa en god del så skruva jeg inn tomganskruen til den gikk på tomgang med veldig fet blanding en tank ca...spytta MASSE ut av potta..etter det så kjørte jeg vel 1 tank ca i dag rolig med varierende turtall..

                      satte L inn til ca 2 runder og H på 1,5 runder..fortsatt litt mye bensin høres det ut som..trur det sto 633 på gassern kan det stemme? hva her dere nålene på ca på en sånn gasser med stock motor?
                      Last edited by rabardio; 27 October 2008, 22:35.
                      FG Marder Race

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by rabardio View Post
                        Det jeg spør om er stock

                        Jeg dro ut "l" og "h" dysa en god del så skruva jeg inn tomganskruen til den gikk på tomgang med veldig fet blanding en tank ca...spytta MASSE ut av potta..etter det så kjørte jeg vel 1 tank ca i dag rolig med varierende turtall..

                        satte L inn til ca 2 runder og H på 1,5 runder..fortsatt litt mye bensin høres det ut som..trur det sto 633 på gassern kan det stemme? hva her dere nålene på ca på en sånn gasser med stock motor?
                        antall runder kan du bruke som et utgangs punkt. juster til motoren går bra.
                        antallet runder kan variere fra motor til motor.
                        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                        alt under 1200 cc er en startmotor.
                        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                        Comment


                        • #13
                          det som er mest fornuftig som utgangspunkt jamt over er å skru begge skruene helt inn og en runde utjenn og justere utifra det.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by vegardxf View Post
                            det som er mest fornuftig som utgangspunkt jamt over er å skru begge skruene helt inn og en runde utjenn og justere utifra det.

                            standard innstillingene er 1,25 på L nåle og 1,5 på H nåla.
                            A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                            alt under 1200 cc er en startmotor.
                            R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by vegardxf View Post
                              det som er mest fornuftig som utgangspunkt jamt over er å skru begge skruene helt inn og en runde utjenn og justere utifra det.
                              1 runde ut på L-nåla, og den motoren vil fyre opp på rundt 5000rpm.....meget dårlig valg....
                              sigpic
                              Tlf 4691 0501

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X