Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forgasserspørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forgasserspørsmål

    Heisann. har nettopp kjøpt litt oppgrades fra daves. Blant annet en Walbro WT-813 forgasser http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88...t.A/id.4722/.f

    Har noen spørsmål anngående denne.
    Den harblant annet ikke choke. Er det vanlig på disse forgasserne? Bruker man ikke choke for å få startet disse?

    Og så ett annet spørsmål. Den stangen som justerer gassen er ikke lik den som står på den originale forgasseren. Må jeg bytte stanga med den som står i den gamle? Er liksom ikke noen plass å feste gass wieren...

    Takker for all hjelp
    Stian Egelandsdal
    1982 modell
    HPI Baja 5B

  • #2
    Sikker på det er den du har linka til som du bestilte?Denne som er i linken er inkludert modified shaft ser eg,då skal den passa "rett på" meinar eg.Denne modified shaften kan også bestillast utenom ser eg.Det pleier å vera choke på forgassarane ja,men ikkje på denne.
    Last edited by Heimelaga; 29 October 2008, 21:27.
    Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
    FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

    Comment


    • #3
      Choke er for pyser! ..
      Du trenger ikke det.. Bare tett igjen litt på luftfilteret, så har du choke.
      Tar kanskje litt lenger tid å starte om ikke du har denne muligheten,
      men så får motoren ørlite mer power
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

      Comment


      • #4
        Hehe... Er sikker på at det er den forgasseren ja. Der hvor wiren vanligvis skal festes er det bare en stang uten mulighet for å skru den fast. Kan jeg bruke den fra den vanlige forgasseren eller må jeg bestille ny?
        Stian Egelandsdal
        1982 modell
        HPI Baja 5B

        Comment


        • #5
          Originally posted by Mr_Stian View Post
          Hehe... Er sikker på at det er den forgasseren ja. Der hvor wiren vanligvis skal festes er det bare en stang uten mulighet for å skru den fast. Kan jeg bruke den fra den vanlige forgasseren eller må jeg bestille ny?

          Du kan bruke den fra den vanlige(originale) ja, og skru fast.
          Visst du opplever at motoren blir vanskelig å starte uten choke, kan du også bare skru ut pluggen å dra i start-snora 3-5 ganger, få på pluggen på igjen så starter råskapen.

          Hva slags motor har du?
          sigpic

          Comment


          • #6
            Originally posted by Peri View Post
            Du kan bruke den fra den vanlige(originale) ja, og skru fast.
            Visst du opplever at motoren blir vanskelig å starte uten choke, kan du også bare skru ut pluggen å dra i start-snora 3-5 ganger, få på pluggen på igjen så starter råskapen.

            Hva slags motor har du?
            Mye enklere å dra av plugghetta enn å skruut hele pluggen iallefall, men jeg gir bilen bånngass et par - tre drag da starter den somregel med engang etterpå
            sigpic
            MCD StadiumTruck m/ Race Porta Pro Mod 27,2 og RN potte

            Comment


            • #7
              du trenger ikke choke om sommern.

              det er bare p dra i snora.

              det du eventuelt kan gjøre er å skru ut lavfarts nåle 1/4 til1/2 runde. det gir motoren mer bensin og motoren starter lettere når det er kaldt.
              chokne stenger kun igjen innsuget på forgassern for å øke undersuget i forgassern rundt dyse åpningen efor at motoren skal dra til seg mer bensin. derfor oppnår du samme effekten ved å justere ut lavfarts nåla som jeg nevnte
              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
              alt under 1200 cc er en startmotor.
              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Crazy beetle View Post
                du trenger ikke choke om sommern.

                det er bare p dra i snora.

                det du eventuelt kan gjøre er å skru ut lavfarts nåle 1/4 til1/2 runde. det gir motoren mer bensin og motoren starter lettere når det er kaldt.
                chokne stenger kun igjen innsuget på forgassern for å øke undersuget i forgassern rundt dyse åpningen efor at motoren skal dra til seg mer bensin. derfor oppnår du samme effekten ved å justere ut lavfarts nåla som jeg nevnte
                Takk for tipset
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Har hatt 3 stk 813gassere og ingen av dem har gjort motoren vanskeligere å starte. Prime primeren, gi gass 3-5 ganger og trekk i snora. Enklere blir det ikke.
                  sigpic
                  HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

                  Comment


                  • #10
                    Dette var totalt bortkastede penger...

                    Hvis det er til din REED Ported 30,5 PRO MOD da....?
                    sigpic
                    Tlf 4691 0501

                    Comment


                    • #11
                      Hva som er totalt bortkasta penger?
                      Stian Egelandsdal
                      1982 modell
                      HPI Baja 5B

                      Comment


                      • #12
                        Innkjøpet av den WT-813 forgasseren til den REEDmotoren han kjøpte av rc-racing......
                        sigpic
                        Tlf 4691 0501

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by goddamnswede View Post
                          Har hatt 3 stk 813gassere og ingen av dem har gjort motoren vanskeligere å starte. Prime primeren, gi gass 3-5 ganger og trekk i snora. Enklere blir det ikke.
                          Hvorfor 3 stk? Bytta du bare over den stanga fra original gasseren, eller fikk du me egen stang? Du har kanskje en til overs hvis du har hatt så mange?
                          Stian Egelandsdal
                          1982 modell
                          HPI Baja 5B

                          Comment


                          • #14
                            Sånn ja... Jeg har den ESP portede 30,5 kittet. Skulle vist gi litt bedre bunndrag den wt-813 forgasseren. Kosta nå ikke så mye heller da.
                            Stian Egelandsdal
                            1982 modell
                            HPI Baja 5B

                            Comment


                            • #15
                              Blir dessverre ikke noe mer bunndrag med den gasseren.

                              Jeg har hatt flere 813 fordi jeg liker den både på 23/26/30,5. For meg har den funket utmerket.
                              NB! Det er et hull på den (mot motoren) hvor du kan se spjeldakslingen. Dette bør tettes med 6mm vokstråd om du planlegger å kjøre på stranda eller andre steder med sand e.l underlag.
                              sigpic
                              HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X