Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forgasser instillinger Marder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forgasser instillinger Marder

    Hei, har hørt det finnes et doc. med org innstillinger på forgasser på FG (Marder). Noen som vet hvor jeg kan finne dette? Eller noen annen type veiledning?

    Fikk råd om 98okt og ikke mer en 2,5% olje, stemmer dette?

  • #2
    Skru H/L helt inn. Deretter 2 turns ut. (1,5 om du bruker standardpotte)

    bruk 4% olje.
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Jeg vil heller si at fra bunn så skrur du HSN UT 1.20 til 1.40 og LSN UT 1.10 til 1.15.


      Ja for all del bruke 4% olje.

      Comment


      • #4
        Husk å bruke en bra olje som er beregnet til slike motorer.
        feks denne:http://www.rc-racing.no/index.php?ta...oduct_id=32802
        Thomas Larsen 81mod. Trondheim
        MCD Race Runner evo 3 competition

        Comment


        • #5
          Takker for god hjelp

          Comment


          • #6
            Originally posted by Halvtann View Post
            Hei, har hørt det finnes et doc. med org innstillinger på forgasser på FG (Marder). Noen som vet hvor jeg kan finne dette? Eller noen annen type veiledning?

            Fikk råd om 98okt og ikke mer en 2,5% olje, stemmer dette?
            Hei Halvtann............

            Her håper jeg alle ser hvor vanskelig det er å hjelpe til med slike spørsmål. Å hjelpe noen med innstilling av forgasser over tlf eller f.eks her på forumet er i praksis umulig.....
            De som kan dette, vet at 95% av innstilling av en forgasser går på øret...

            Ser du nå fikk tre svar, alle forskjellige og ingen egentlig riktig i utgangspunktet.....

            Tenk på skruen som ei klokke, jo mer du skrur skruene ut, jo mer suppe får motoren.
            Skru skruene helt inn, men KUN til det akkurat butter, IKKE skru til hardt når du skrur de inn.

            Som et utgangspunkt bruker du;
            L= 1 time og 15 min ut....
            H= 1 time og 25-30 min ut....

            Husk at L-nåla kun virker de første meterene på bilen, altså KUN bunndrag ved start fra stillestående. Ved ca 4000/5000rpm slår H-nåla inn.

            Har du et snev av bøøøp når du gir full gass fra stillestående, (altså bilen går en 2-4 meter før du hører at motoren virkelig fyrer) trenger den mer suppe i bunn, altså skrur du L-nåla ca 1-2min ut, skru heller 10 ganger "litt", enn 1 gang for mye......

            På topp skal du ikke ha det minste problem med å høre at det "skriker" i motoren, dette gjelder uansett hvilken motor og potte du har. Altså skal det "skrike" i motoren om du kjører med orginal 26cc og orginal potte, det vil selvsagt "skrike" annerledes enn på en tuna motor med tuned-pipe, men dette skal du absolutt ikke ha problemer med å høre.
            Gjør den ikke det, så skal du ha et trenet øre for å vite om motoren går for tynt eller om den får for mye suppe, derfor må du prøve deg frem når det gjelder toppturtallet. Prøv først den ene veien, hjelper ikke det, så prøver du andre veien, her gjelder også 1-2 min regelen om å skru lite om gangen....

            Håper dette hjelper deg litt igang, men det er ikke verdens letteste ting når man ikke kan det.
            Men har du først fått det til, så er det som å sykle osv......

            95/98okt og 4% er å anbefale.......

            PS!
            Spørsmål som dette hører egentlig hjemme her;

            Last edited by Egon; 1 November 2008, 10:51.
            sigpic
            Tlf 4691 0501

            Comment


            • #7
              Dette var det jeg var ute etter, takker for at folk tar seg tid til å svare. Dette er en hobby å alt må læres, det er jo det som er gøy. Men greit med en pekepinne. Takk igjen : )

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X