Announcement

Collapse
No announcement yet.

Boxer med tillotson forgasser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Boxer med tillotson forgasser

    Har en 210cc boxer med Tillotson forgasser.Greia er att den ikke går på fullt turtall skikkelig.Har kjørt den i benk nå ca 4 liter.Når den kommer på rundt 60-70% gasspådrag dauer den av,for så å ta seg opp igjen når eg slipper av gassen.
    Ja kan litt motor så har justert H og L nålene for å få dette til.Klarer ikke å skru H nåla så langt ut att den går feit på toppen,så det ligger ikke der.
    Fikk den til å gå skikkelig med å legge handa over nesten halve opningen tilluftinntaket,da gikk den helt fint og hadde god gassrespons.
    Men hva er årsaken til att dette må gjøres plutselig.
    motoren har gått knirkefritt ca 50 liter,men så skjer dette
    Steinar kvarme (leken gammel mann
    proto type dragster---Yak54 40%---funtana x100---diverse depron kjerrer---Proto type siv pram---Addiction. RC er like avhengihets skapende som heroin,bare dyrere

  • #2
    Originally posted by tomrer View Post
    Har en 210cc boxer med Tillotson forgasser.Greia er att den ikke går på fullt turtall skikkelig.Har kjørt den i benk nå ca 4 liter.Når den kommer på rundt 60-70% gasspådrag dauer den av,for så å ta seg opp igjen når eg slipper av gassen.
    Ja kan litt motor så har justert H og L nålene for å få dette til.Klarer ikke å skru H nåla så langt ut att den går feit på toppen,så det ligger ikke der.
    Fikk den til å gå skikkelig med å legge handa over nesten halve opningen tilluftinntaket,da gikk den helt fint og hadde god gassrespons.
    Men hva er årsaken til att dette må gjøres plutselig.
    motoren har gått knirkefritt ca 50 liter,men så skjer dette


    hvis den går bra når du leegr hånda over insuget vil jeg påstå at den får for lite bensin. rett å slett.
    prøvd å renser forgassern?
    sjekket om den trekker falsk luft noe sted.
    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
    alt under 1200 cc er en startmotor.
    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

    Comment


    • #3
      Har plukket hele motoren og satt den sammen igjen.Har plukket forgasser og blåst den rein med trykkluft.Pakkninger og andre tettinger ser ok ut.Men den oppfører seg likt som før eg plukket den fra hverandre.Det var i dag eg kom på det med å redusere luft tilgangen.
      Er vel nesten sikker på att dette er eit forgasser problem,så lenge eg ikke klarer å få den til å "gurgle" gå feit på full gass med å skru ut H nåla.
      Håpet på att noen hadde opplevd akkurat dette problemet med tilsvarende forgasser,og satt med eit fasit svar.
      forgasseren det er snakk om er en Tillotson HT 148 701.Klarer heller ikke å finne noen som selger denne forgasseren,uten så hadde eg bare handlet en ny.
      Last edited by tomrer; 6 December 2008, 15:49. Reason: tilleggs opplysning
      Steinar kvarme (leken gammel mann
      proto type dragster---Yak54 40%---funtana x100---diverse depron kjerrer---Proto type siv pram---Addiction. RC er like avhengihets skapende som heroin,bare dyrere

      Comment


      • #4
        Her ville jeg ha satset på at problemet er falskluft, kan ikke fortelle deg fra hvor, men kjøp deg en flaske med startgas, sett på det lille "sugerøret" og spray rundt forgasser, sylinder, plugg osv.....

        Pass bare på at du peker vekk ifra luftinntaket på forgasseren når du sprayer, slik at ikke dette lurer deg........Turtallet skal gå vesentlig opp hvis dette er problemet.....

        Lykke til.........
        sigpic
        Tlf 4691 0501

        Comment


        • #5
          Jeg er totalt blåst på motorer og denslags, men har blitt fortalt fra
          ganske sikre kilder at en forgasser faktisk blir slitt.
          Ikke spør meg hvordan dette skjer, men sånn er det vist...

          Selvfølgelig ikke en løsning på problemet ditt, men kan være årsak.
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment


          • #6
            Det er helt riktig det xilian, og da har de lett for å begynne å trekke falskluft.....
            sigpic
            Tlf 4691 0501

            Comment


            • #7
              spjell akselen blir slitt.
              du skal ikek se bort i fra at det trekkes inn falsk luft der.
              men startgass trisket funker det.
              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
              alt under 1200 cc er en startmotor.
              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

              Comment


              • #8
                Falsk luft har eg hatt i tankene,men klarer ikke å finne utav hvor den kan komme fra.Motoren er jo ganske ny da siden den bare har gått ca 50 liter,og alt virker uslitt og fint.Jaja takk for kloke innspill vertfall.Fant til slutt en sjappe som forhandlet denne forgasseren,så eg har bestilt en ny en,så får vi se om det hjelper.Legger inn nytt innlegg når den er testet med ny forgasser.
                etter att eg hadde bestilt forgasseren kom eg til å tenke på om tennpluggene kunne ha noe med dette å gjøre,hva tror dere?
                Steinar kvarme (leken gammel mann
                proto type dragster---Yak54 40%---funtana x100---diverse depron kjerrer---Proto type siv pram---Addiction. RC er like avhengihets skapende som heroin,bare dyrere

                Comment


                • #9
                  Originally posted by tomrer View Post
                  Falsk luft har eg hatt i tankene,men klarer ikke å finne utav hvor den kan komme fra.Motoren er jo ganske ny da siden den bare har gått ca 50 liter,og alt virker uslitt og fint.Jaja takk for kloke innspill vertfall.Fant til slutt en sjappe som forhandlet denne forgasseren,så eg har bestilt en ny en,så får vi se om det hjelper.Legger inn nytt innlegg når den er testet med ny forgasser.
                  etter att eg hadde bestilt forgasseren kom eg til å tenke på om tennpluggene kunne ha noe med dette å gjøre,hva tror dere?
                  Kan dessverre ikke være mer spesifik enn det jeg har vært mht startgas, hvis du ikke prøver med dette så kan jeg dessverre ikke være mer behjelpelig denne gangen..........
                  sigpic
                  Tlf 4691 0501

                  Comment


                  • #10
                    Joda takk for tipset med startgass,ganske smart den der.Hadde det vert sommer og sol kunne eg stått ute å tuklet med motoren.Men nå er det snø,10 minus og mørk og all slags dritt,så da er det ikke like gøy å stå ute å mekke forgasser med en propell som lager 10 minus om til 50 minus
                    Forgasseren blir en julepresang til kjerringa
                    Og 800.- er jo ikke svære kostnaden sammenlignet med hva motoren kostet.Bare propellen koster jo dobbelt så mye
                    Steinar kvarme (leken gammel mann
                    proto type dragster---Yak54 40%---funtana x100---diverse depron kjerrer---Proto type siv pram---Addiction. RC er like avhengihets skapende som heroin,bare dyrere

                    Comment


                    • #11
                      Dette kan være et av problemet ditt: Forgasseren får ikke nok impuls fra motoren slik at den ikke klarer og levere nok drivstoff. Kontroler at impuls kanalene er åpen.
                      Kan også være tett filter i tank, dårlig lufting inn til tank, eller et lite hull/knekk i bensinslangen.Noe som også er viktig på en to takter er at veivhuset er tett, dvs ikke noen lekasjer i simmeringer på utgående aksler. Dette tester du med å sette trykk eller vakum på veivhus.
                      Kontroler at også forgasseren holder tett, og at den åpner når den skal.
                      Dette testes også med trykk.

                      Trond
                      Trond Nilsen
                      www.nilsenracing.no
                      www.noddv180.no

                      Comment


                      • #12
                        Da var Tillotson forgasseren kastet i søpla,og erstattet med en Walbro,så nå går'n som ei kule.
                        Steinar kvarme (leken gammel mann
                        proto type dragster---Yak54 40%---funtana x100---diverse depron kjerrer---Proto type siv pram---Addiction. RC er like avhengihets skapende som heroin,bare dyrere

                        Comment


                        • #13
                          Hvem Walbro...??
                          sigpic
                          Tlf 4691 0501

                          Comment


                          • #14
                            heretter blri det kun bedt tyil Walbro guden oppe i lia hos Kvarme´n på Voss
                            A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                            alt under 1200 cc er en startmotor.
                            R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                            Comment


                            • #15
                              Ja tror eg må kjøpe meg eit slikt bønneteppe men vilken retning ligger Walbro da montro?
                              Slengte på en WB 27-638 og den mater fint den.
                              Steinar kvarme (leken gammel mann
                              proto type dragster---Yak54 40%---funtana x100---diverse depron kjerrer---Proto type siv pram---Addiction. RC er like avhengihets skapende som heroin,bare dyrere

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X